Zamówienie za ponad 2 mld zł. Stadler zepchnął Pesę na boczny tor

Szwajcarska firma wygrała kontrakt na dostawę 71 pociągów wartych 2,2 mld zł. To największe zlecenie na pociągi regionalne w historii.

wróć do artykułu
  • ~Def
    (2017-12-07 07:32)
    Dziwne POlactwo. I wszystko jasne
  • ~wyborca PO
    (2017-12-07 07:34)
    doznałem erekcij
  • ~Fryz
    (2017-12-07 07:47)
    Koleje duzej predkosci i otwarte przejazdy? Tak jest chyba tylko w Kaczystanie!
  • ~Weredyk
    (2017-12-07 08:37)
    JAK ma byc tu normalnie skoro takie zamowienia skladamy zagranicznym firmom. Nie jestem zwolennikiem wspierania polskiego przemyslu za wszelka cene, ale jednak nie jestesmy az tak potwornie zacofani zeby pociagi za granica kupowac ZA SPOLECZNE PIENIADZE! Ilu ludzi jako rezultat tej glupoty zostanie bez pracy w TYM kraju?! Szwajcar nastepnego Rolexa nie potrzebuje az tak bardzo.
  • ~nieskundlony
    (2017-12-07 08:49)
    Pesa chciala zbyt dużo polknąć i się udlawila ,trzeba male kęski ugryzać .Kierownictwo w tej firmie chyba z p.Rysiem studiowalo ekonomię.
  • ~Qba
    (2017-12-07 09:00)
    Tylko antypolskie przekrętasy podpisują takie umowy z obcymi firmami, zamiast nawet drożej zamówić w polskiej firmie. Już raz pociągi obce z Włoch sprowadzały, ciągnęły lokomotywy spalinowe.
  • ~AgentWWW
    (2017-12-07 09:26)
    Przecież te umowy podpisują już PIS - owcy mianowani przez nową dojną zmianę! Ale jak umowa śmierdzi na kilometr to wina Tuska lub PO. Ile można jeszcze na tym jechać. PIS rządzi już ponad 3 lata a póki co to nikt z PO nie siedzi chociaż to miała być partia złożona tylko z złodziei i oszustów! PIS ma już swoich dyspozycyjnych policjantów, prokuratorów i śledczych i co ?
  • ~Antypis
    (2017-12-07 09:26)
    Teraz widzicie trole gdzie wasz pis zamawia i tak w całej gospodarce, ale jakby PO tak zrobiła,to zbrodnia,zdrada,złodziejstwo, korupcja itp.!
  • ~PO i ZSL pilnują interesów firm zagranicznych
    (2017-12-07 09:42)
    W Województwie Mazowieckim rządzą PO z ZSL-em. Więc polscy producenci nigdy nie wygrają tam żadnego przetargu. Dla nich najważniejsze są interesy zagranicznych firm. I nadal tak będzie, jeżeli ten antypolski kartel będzie zarządzać tym województwem.
  • ~motorniczy
    (2017-12-07 10:17)
    przeciez PESA i tak juz się nie wyrabia, przegranie przetargu oszczędzi im płacenia kar umownych
  • ~sempre
    (2017-12-07 11:32)
    Jak to?!!! Dlaczego PiS na to pozwolił? Gdzie nasza godność, gdzie narodowy interes, gdzie wstawanie z kolan! Kulsony pisowskie zdradziły Polskę, zaprzedały się szwajcarom i zachodnim bankierom sponsorowanym przez Sorosa!!!! OTO CAŁA PRAWDA O PISIE GDY ZACZYNA CHODZIĆ O DUŻĄ KASĘ!!!!
  • ~babazwozu
    (2017-12-07 11:55)
    Żeby choć raz,jeden jedyny raz trafić na takie komentarze pod artykułem,z których wynikałoby,że komentujący go przeczytali...ale gdzie tam.Trzeba wrzeszczeć,trzeba wyzywać,trzeba pluć. Komentują płatne web brygady-POwska kontra PiSowska.Tylko i wyłącznie one,wszędzie,pod tekstami na każdy temat,na każdym portalu.
  • ~Szymon
    (2017-12-07 12:55)
    Dawajmy najlepsze kontrakty zagranicznym koncernom, a polskim firmom zostawiajmy ochłapy, na pewno na tym dobrze wyjdziemy...
  • ~Nie kłamać
    (2017-12-07 15:19)
    To zamawiający zepchneli Pese srese na boczny tor!
  • ~pozi
    (2017-12-07 15:26)
    dobrze ze PO nie rządzi bo była by znów komisja weryfikacyjna (za pieniądze drugiego sortu)
  • ~cvq
    (2017-12-07 18:04)
    Jeszcze wielu zdrajców siedzi w różnych spółkach i instytucjach państwowych . Trzeba czasu żeby to wyczyścić.
  • ~bolewiczok
    (2017-12-07 19:15)
    Aby pociągi jeździły z prędkością 300 km/h muszą być specjalnie budowane nasypy kolejowe,podkłady i szyny ze specjalnej stali.Do tego musi być sprzet "naziemny" (zwrotnice,semafory,urządzenia hamujące itp).Szczególnie nasypy.Te które są, pamiętają technologie z czasów Wilhelma II.Trochę je zmodernizowano ale to za mało na duże prędkości.Pendolino miały być na 300 km/h,ale Włosi gdy zorientowali się w jakim stanie jest infrastruktura kolejowa obniżyli prędkość.Na tych torach które mamy jazda z taką prędkością wyrzucałaby wagony z szyn.Nie chcieli brać odpowiedzialności za wypadki kolejowe.Pozdro...
  • ~Demaskator
    (2017-12-07 22:52)
    Amatorstwo zarządzania w Pesa.
  • ~Maslanov
    (2017-12-08 12:29)
    I tak to się robi.Najpierw wprowadza się krajową firmę w kontrakt nie do zrealizowania ( typu zaprojektowania i wykonania pociągu dużych prędkości w ...13 miesięcy, co na Zachodzie zajmuje ładnych kilka lat ) a potem kilka drobnych, ale starannie wyreżyserowanych i kosztownych potknięć plus katastrofa na rosyjskim rynku, związana z dewaluacją rubla.Teraz odpowiedni kontrakcik dla cierpliwego i o wiele zasobniejszego Stadlera i PESA trafi tam, gdzie przewidziano miejsce dla polskiego kapitału i przemysłu- na śmietnik. Pisałem o tym w momencie, gdy firma z Bydgoszczy zaczęła zbierać nagrody na targach kolejowych w Niemczech i że to ostatnie miejsce, gdzie powinni się pokazywać nie mając wsparcia skolonizowanego państwa. Szach Mat i to niewielkim kosztem.Pojechali z PESĄ jak Szwedzi z trajtkami i autobusami Solarisa.Bez mydełka.

Może zainteresować Cię też: