Warszawa
Reklama

"Polskie pendolino" gnało po torach już przed wojną. Oto Luxtorpeda! ZDJĘCIA

15 października 2014, 09:42
To był odpowiednik Pendolino – z aerodynamicznym nosem, ekskluzywnym wnętrzem i cenami biletów wyższymi niż na innych połączeniach. W polskiej fabryce Fablok, która została założona w 1919 r., wyprodukowano pięć egzemplarzy na bazie wagonu spalinowego Austro-Daimler.
To był odpowiednik Pendolino – z aerodynamicznym nosem, ekskluzywnym wnętrzem i cenami biletów wyższymi niż na innych połączeniach. W polskiej fabryce Fablok, która została założona w 1919 r., wyprodukowano pięć egzemplarzy na bazie wagonu spalinowego Austro-Daimler. / Narodowe Archiwum Cyfrowe
Koleje mają wielkie problemy z pendolino. Pociągi nie zostały odebrane od wykonawcy, nie ma przeszkolonych załóg, nie wiadomo nawet, kto ma czyścić składy. Do uruchomienia pendolino zostało tylko kilka tygodni, a wiele spraw nie zostało domkniętych. Harmonogram zakłada, że w połowie grudnia Pendolino zacznie wozić pasażerów do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Wrocławia. To największy taborowy projekt w historii PKP. Tymczasem Polska miała już swoje "pendolino" w latach 30. Wyprodukowany w naszym kraju pojazd nazywano Luxtorpedą. To była duma II Rzeczpospolitej, która w 1936 roku ustanowiła do dziś nie pobity rekord w czasie przejazdu na trasie Kraków - Zakopane.

Powiązane

Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Najważniejsze wydarzenia polityczne i społeczne, istotne wiadomości kulturalne, najlepsza rozrywka, pomocne porady i najświeższa prognoza pogody. To wszystko i wiele więcej znajdziesz w newsletterze Dziennik.pl. Trzymamy rękę na pulsie Polski i świata. Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Zobacz
Reklama