Według szacunków Europejskiej Unii Nadawców w 2020 roku 55 procent gospodarstw domowych w Europie będzie miało dostęp do szerokopasmowego internetu, a to spore wyzwanie, mówi Roberto Suarez Candel z EBU.
W tej chwili chodzi o to, aby wprowadzać innowacje na rynek. O to, aby spełniać oczekiwania publiczności. To użytkownicy konsumują media. To oni mówią, co chcą oglądać, dzielą się tym, co jest dla nich ważne i w efekcie wprowadzają nowe praktyki na rynek, a my musimy je badać. Jeżeli nie dostosujemy się do wymagań publiczności. to stracimy znaczenie - powiedział.
Również Ingrid Deltenre - szefowa Europejskiej Unii Nadawców w czasie spotkania w Krakowie mówiła, że media publiczne muszą zrozumieć potrzeby odbiorców, aby nadal pełnić ważna rolę społeczną. Media publiczne muszą być też niezależne. Niezależne również od reklamodawców. Wszyscy wiemy, że zależymy od rządów jeśli chodzi o finansowanie, ale jeśli chodzi o tworzenie programów musimy być niezależni - powiedziała.
Dlatego EBU za najlepszą formę finansowania działalności nadawców publicznych uważa opłatę abonamentową. Europejska Unia Nadawców, ma 72 członków w 56 krajach. Wśród nich jest Polskie Radio i Telewizja.