Krzysztof Czabański przyznał, że nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja, w jaki sposób będzie pobierana nowa opłata audiowizualna. - Jeżeli dorobimy tę część finansową w ciągu dwóch miesięcy, to ustawa medialna bądź pakiet dwóch ustaw trafi do parlamentu w kwietniu - zapowiedział.
W dyskusji przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zaznaczał, że media publiczne do wypełniania misji potrzebują rocznie przynajmniej 2 miliardów złotych. Jan Dworak apelował, by wprowadzając nowe finansowanie, ograniczyć możliwość zdobywania reklam przez radio i telewizję publiczną.
Jeżeli pozwoli się im nadal funkcjonować na rynku reklamy, to niezależnie od wysokości wpływów z nowego abonamentu będą chcieli wyszarpać dodatkowe środki. Pokusa komercjalizacji będzie zawsze - ostrzegał Dworak.
W debacie brali również udział też przedstawicieli ugrupowań PO, Nowoczesna i Kukiz'15.