Reklama
Warszawa
Reklama

Tragiczny wypadek autobusu

26 września 2010, 19:14
PAP/EPA / PATRICKPLEUL
Tragedia pod Berlinem. We wracający z Hiszpanii polski autobus wjechał osobowy mercedes. Autokar wbił się następnie w wiadukt. Jest wielu zabitych i rannych. Oto dramatyczne zdjęcia z miejsca wypadku.
Reklama
Reklama
Tematy:
Niemcy wypadek autobus autokar katastrofa

Powiązane

Reklama
Reklama

Komentarze(64)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • futurolog
    2010-09-26 15:37:45
    Więcej -5 helikopterów 100 karetek 250 ratowników--to tyle ile jest w calej Rosji.
    0
  • xb
    2010-09-26 18:34:29
    a moze troche powagi!!! i minuta ciszy !!!
    0
  • sikorka
    2010-09-26 20:05:31
    Nastepni pojechali po smierc.i znowu winnego nie bedzie .Wspolczuje rodzinom.
    0
  • hahahahahahaha
    2010-09-26 17:07:42
    Zdjęcia sznura samochodów na autostradzie jest naprawdę niesamowicie bardzo" dramatyczne, jest wstrząsające
    0
  • mamamia1
    2010-09-26 16:46:42
    Jestescie obrzydliwi !!! Ludzkie hieny!!! Kaczynskiego pupile, On tez po trupach...
    0
  • wróbelek
    2010-09-26 16:24:33
    Bardzo dramatyczne jest to ostatnie zdjęcie . Naprawdę, skrajnie dramatyczne i na dodatek z przed kilkunastu dni
    0
  • gosc
    2010-09-26 15:08:20
    więcej ratowników niż w SMoleńsku
    0
  • Hiena_dziennikarska
    2010-09-26 15:56:04
    Dramatyczne zdjęcia?
    A gdzie trupy, pourywane ręce, nogi, gdzie krew? Gdzie tu dramatyzm na tych zdjęciach?
    0
  • j.p.c
    2010-09-26 15:41:44
    "Zobacz dramatyczne zdjęcia z miejsca wypadku."- tak to najważniejsze. ZOBACZ to! Dramatyczne zdjęcia! Musisz to zobaczyć! Tak!

    Żenujące są media.
    0
  • TFUsk
    2010-09-26 15:43:09
    Kolejne ostrzeżenie, które Polacy nie zrozumieją i całkowicie zignoruja.
    Zgodnie z tym jak przedstawia im to ludzie uprawiajacy dzienniKURstwo.
    0
  • tojajarek
    2010-09-26 15:43:21
    Oczywiście, że nie takie przywileje są dostępne powyżej 96 ofiar.
    0
  • precz z komunom
    2010-09-26 15:48:37
    Winien polski kierowca autobusu. Mial obowiazek taranowac mercedesa, ktory wlaczajac sie do ruchu juz na pasie wlaczenia po przyspieszeniu wpadl w poslizg ( wina napedow na tylne kola) i znalazl sie na pasie ruchu polskiego autobusu. Nie wolno mu bylo walic w filar wiaduktu a nawet zjezdzac na pobocze gdyz wowczas autobus przewraca sie na prawy bok i ginie statystycznie 6 pasazerow. tylko utrzymanie sie na swoim pasie ruchu i bezlitosne taranowanie intruzow zwlaszcza, ze byla to osobowka o masie 1,8 Tonny co jest pchelka do masy Autobusu 38 Tonn. Tego powinni nauczac na kursach na szoferakow autobusowych. Rzont ponosi tu odpowiedzialnosc politycznom, ze toleruje niski poziom nauczania na kursach dla kierowcow autobusow.
    0
  • współczujący
    2010-09-26 15:55:33
    Wyrazy współczucia dla rodzin. Ale ponieważ to byli zwykli ludzie ,to przypuszczam że ich rodziny nie dostana takich odszkodowań jak "biedne i ubogie"rodziny ofiar trzgedii pod Smoleńskiem,nawet jeśli zginęli tam jedyni żywiciele rodziny
    0
  • wróbelek
    2010-09-26 16:25:36
    Bardzo dramatyczne jest to ostatnie zdjęcie , wręcz makabryczne i na dodatek z przed kilkunastu dni
    0
  • Eryk
    2010-09-26 16:14:36
    Do futurologa: czy ty wiesz ze dla nich to kasa do byle czego to przyjezdzaja kretki ,straz nie mowiec o policjii inni za to placa dlatego jest zawsze ich tam tyle.
    0
  • Misia
    2010-09-26 16:25:11
    jakby w Smolensku byla akcja ratunkowa, może też by skończyło się na 12 Ofiarach.
    Chociaż nawet 1 Ofiara -to za dużo, byla to wycieczka z Lasów Panstwowych,
    kiedy to się skończy ?
    0
  • stoczniowiec z 70tych!!!
    2010-09-26 16:42:29
    TY precz z komuna... kompletny debil jestes. Byles kiedys w wypadku. Zamknij jape! POrzecz z TOBA
    0
  • ROBERTOLI
    2010-09-26 17:24:43
    współczujący to debil
    0
  • EWro
    2010-09-26 16:56:31
    Podobno wyjechali tydzień temu - jaki jest sens pokonywania tak długiej trasy autobusem, skoro można polecieć - wydaje mi się, że to trochę bezpieczniejsze. Nie wiem dlaczego naprawdę wiele dalekich podróży odbywa się autokarami?
    0
  • Pius_xii_Pacelli
    2010-09-26 16:59:07
    "Winien polski kierowca autobusu. Mial obowiazek taranowac mercedesa."
    Zgadzam się, należy taranować szwaba w każdej sytuacji. Nie ustępować !!!
    Nawet we "wspolnej" Europie.
    0
  • lukas125p
    2010-09-26 17:00:48
    "~precz z komunom" no debil no. Winny był tylny napęd całej tragedii. Puknij ty sie w ten głupi łeb.
    0
  • pis-dur
    2010-09-26 17:22:01
    E kin=mv(do kwadratu)1/2 ale nie mowcie temu A,Macierewiczowi.Nam zwyklym ludziom pozostaje probowac wyobrazic sobie bezmiar cierpien i moze mowic mozliwie najmniej
    0
  • a...
    2010-09-26 19:09:04
    "Dziennik"-ku zdejmij ze djęc zmarłych reklame gołej baby!!! Nawet w takich momentach musisz zarabiac kase...!!!
    0
  • ja.
    2010-09-26 19:04:08
    ja pier ole, ludzie! co jest z wami?! "Gdzie tu dramatyzm na tych zdjęciach?'' W S P Ó Ł C Z U C I E, znacie taki termin?! Wasze podejście jest aż nieludzkie! 12 osób, matki, ojcowie, córki, siostry czy bracia- odeszli. Naprawdę jesteście w stanie jedynie nabijać się i porównywać z tragedią smoleńską? To chore. To po prostu ******** chore.
    0
  • apolityczny
    2010-09-26 19:02:32
    Trzeba koniecznie powołać komisje sejmową do zbadania przyczyn wypadku.Koniecznie niezależną od partii politycznych aby nie mataczyli. Najlepiej powołać dwie komisje aby więcej posłów mogło się obłowić.Wooow.
    0
  • Paul
    2010-09-26 19:04:45
    Szkoda autokaru... taki nowy i kolorowy. Polacy powinni jezdzic ciagnikami z przyczepa.
    0
  • kalinka
    2010-09-26 19:40:38
    Czy na tym portalu da sie obejrzeć w spokoju cokolwiek, bez atakujących, agresywnych reklam? Są na tyle uciążliwe, że coraz rzadziej tu zaglądam. Są lepsze portale informacyjne ...
    Poza tym, tam zginęli ludzie, a tutaj "Zobacz! Zdjęcia z wypadku! Dramat! Wow!". Czy Wy się czasem zastanawiacie, drogie dziennikarzyny, nad tym co piszecie? "Dziennik" zaczyna przypominać Fakt i SE, naprawdę. Zero rzetelnego dziennikarstwa, tylko żerowanie na najprymitywniejszych emocjach.
    0
  • Marat
    2010-09-26 20:08:09
    Dolaczam sie i pisze zniesmaczony tymi natretnymi oblesnymi reklamami przerywajacymi nawet taka tragiczna relacje jak ta spod Berlina. Zrobcie cos z tym!
    0
  • keine probleme
    2010-09-26 21:38:39
    w rayu maja lepiej niż na ziemi w czym problem
    0
  • Driving Instructor
    2010-09-26 20:20:27
    W Wielkiej Brytanii, problem z nieustepowaniem pierwszenstwa rozwiazano w dobry i skuteczny sposob, otoz pojazd ktory znajduje sie na autostradzie jest zobowiazany do udzielenia pierwszenstwa pojazdowi ktory na ta autostrade sie wlacza. Ma to zdecydowany sens i przelozenie w zyciu.
    0
  • ziom
    2010-09-26 20:21:48
    ~precz z komunom - uruchom sobie słownik do przeglądarki !! Palisz po oczach :P. Na koniec wysłał bym tam obrońców krzyża hehe..
    0
  • wolna rada
    2010-09-26 20:30:11
    Ja to widze jako kolejne ostrzezenie dla tych, co wiecznie psiocza na sąsiadów,
    raz po lewej i raz po prawej stronie.
    Nianwiśc nigdy nie zaowocuje jako dobro. Te tragdie są wystarczająco wymowne
    żeby Polacy-Pisiowi - szukali zgody ze wszystkimi ani ciągle prowokowali.
    NIE WARTO MARNOWAC W TEN SPOSOB ZYCiA.
    0
  • ela
    2010-09-26 20:46:36
    bardzo plakalam ze tyle osob zginelo,nie winni ludzie ,wracajacy z pieknego panstwa Hiszpani,musieli umrzec przez jedna osobe.Wyrazy wspolczucia dla rodzin.
    0
  • kota
    2010-09-26 21:07:06
    W pełni współcuję, ale z zdjęć wynika, że chyba nikt nie był zapięty pasami a to przecież obowiązek. Wielu mogło to przeżyć. Często jeżdżę niemieckim autobusem do Polski ii zawsze zapinam się pasem, bo kierowca tego wymaga. Teraz będę się zapinał nawet bez polecenia i namawiał do tego innych. Ciężka strata,
    0
  • bwp
    2010-09-26 21:08:31
    Eryk ty nie masz najmniejszego pojecia co sie tam stalo.
    0
  • pis da
    2010-09-26 21:36:24
    mercedes zepchnął autobus jak to mozliwe
    0
  • afc
    2010-09-26 22:12:40
    "~gosc2010-09-26 15:08

    więcej ratowników niż w SMoleńsku"

    zwloki nigdzie nie uciekna, wiec nie potrzeba bylo az 250 ratownikow w smolensku
    0
  • bystry
    2010-09-26 22:13:07
    "więcej ratowników niż w SMoleńsku"- Bo w Smoleńsku wcześniej już wiedziano, że ratownicy nie będą do niczego POtrzebni - wiedzieli o tym również złomiarze, którzy byli tam tuż przed faktem z wagą.
    0
  • między młotem a sierpem
    2010-09-26 22:16:06
    A mówiłem żeby nie drażnić tej od wypędzonych, bo ona niby się nie liczy ale niejedno może.
    0
  • strzał
    2010-09-26 22:29:40
    Czyżby dlatego o Smoleńsk nie zadbano, bo nie było rannych... przynajmniej na koniec?
    0
  • gumiś
    2010-09-26 23:11:51
    do autora precz z komuną gostku nie umiesz nawet na rowerku jezdzić a wypowiadasz sie na temat kierowców wykfalfikowanych. Daruj se te brednie co piszesz o taranowaniu idz do baru napij się piwa rozpędz się ściana cię sama zatrzyma. baranie jeden
    0
  • ~ WASLY
    2010-09-26 23:12:02
    Chcą OBWINIAĆ KIEROWCÓW I PREZESA,, POL - BUSU'' ! ! ! - tylko dlatego że NIE WSZYSTKIE AUTOBUSY BYŁY SMAROWANE KROPIDŁEM + ręcznie przez przedstawiciela państwa kościelnego koscioła włosko - katolickiego + ! ! ! - TO SKANDAL !
    0
  • hehehe.........
    2010-09-26 23:51:42
    pewnie jakiś doświaddczony dwudziiestoparaletni kierowca tym transatlantykiem dowodził...
    0
  • Kretyni
    2010-09-26 23:57:01
    pozamienali łbem na ... .Smoleńsk i Berlin... Szmatlastwo polskie...Groza...
    0
  • 1mln km behind me
    2010-09-27 02:04:49
    #

    ~stoczniowiec z 70tych!!!2010-09-26 16:42

    TY precz z komuna... kompletny debil jestes. Byles kiedys w wypadku. Zamknij jape! POrzecz z TOBA

    Nie gadaj!
    Ma wiele racji!
    Tylko ze to juz nikomu zycia nie przywroci!
    0
  • 1mln km behind me!
    2010-09-27 02:23:01
    ~precz z komunom2010-09-26 15:48

    Winien polski kierowca autobusu. Mial obowiazek taranowac mercedesa, ktory wlaczajac sie do ruchu juz na pasie wlaczenia po przyspieszeniu wpadl w poslizg ( wina napedow na tylne kola)

    Naped na tylne kola nie ma nic do rzeczy - tylko trzeba umiec jezdzic!
    Formula 1 tez jezdzi z napedem na tylne kola i wszystkie szanujace sie firmy produkuja samochody RWD: Aston Martin, Rolls, BMW, Mercedes, a robia to dlatego, ze system RWD ostrzega kierowce znacznie wczesniej niz FWD, ze mu sie samochod spod tylka zaczyna usuwac!
    Natomiast FWD daje ci zludne poczucie bezpieczenstwa az do nieuchronnie tragicznego konca!
    Mam przejechanych ponad milion kilometrow 14 samochodami roznych typow i wielkosci, a wszystkie z tylnym napedem, jezdze dosc ostro, ale trzeba wiedziec, co sie da zrobic, a co nie!
    Dopiero niedawno sie przesiadlem na "Impreze"!

    "precz z komunom" ma wiele racji, bo wypadki to rzecz bardziej z dziedziny psychologii i umiejetnosci dokonania wyprzedzajacej oceny sytuacji niz z dziedziny techniki prowadzenia, cos podobnego do opanowania nowego odruchu, dzieki ktoremu najpierw zakrywasz dlonia otwor w umywalce zamiast lapac rozpaczliwie zakretke od pasty do zebow!
    No - ale do tego trzeba miec troche kilometrow za soba!
    Moim zdaniem kierowcy takich autobusow powinni miec licencje wydawana dopiero po 200tys. kilometrow, z czego co najmniej polowa musi byc przejechana pojazdem powyzej 10 ton!
    Szerokiej drogi
    0
  • atech-Ontario
    2010-09-27 06:00:24
    Jest kilka "ale" w sprawie wczorajszej katastrofy :

    1. Mercedes uderzyl bokiem w autokar, w takim wypadku to duzo lzejszy mercedes powinien byc poszkodowany, autokar powinien miec tylko lekkie wkleslosci , albowiem przy zderzeniu bocznym nie ma duzej sily...Kierowca autokaru powinien bezwzglednie trzymac kurs i wyyysrac sie na Mercedesa i wlasne stluczki autokaru, trzymac kurs i te sama predkosc...Zreszta kobieta-kierowca Mercedesa byla tylko lekko ranna...

    2. Kierowca musial, widzac w lusterku poslizg Mercedesa, wykonal niepotrzebnie gwaltowny ruch kierownica, co przy mokrej powierzchni autostrady, spowodowalo poslizg autokaru i zderzenie czolowe autokaru ze slupem...Powinien trzymac kurs, kazdy gwaltowny ruch kierownica przy sliskiej nawierzchni powoduje poslizg, o czym wie kazdy doswiadczony kierowca, nie kazdy doswiadczony kierowca jest dopuszczany do mediow...

    3. Jesli przyjrzec sie ogumieniu autokaru pod lupa, to wydaje sie ono zuzyte, co moze byc dodatkowa przyczyna tragedii...
    0
  • 1mln km behind me!
    2010-09-27 02:00:33
    ~precz z komunom2010-09-26 15:48

    Winien polski kierowca autobusu. Mial obowiazek taranowac mercedesa, ktory wlaczajac sie do ruchu juz na pasie wlaczenia po przyspieszeniu wpadl w poslizg ( wina napedow na tylne kola) i znalazl sie na pasie ruchu polskiego autobusu. Nie wolno mu bylo walic w filar wiaduktu a nawet zjezdzac na pobocze gdyz wowczas autobus przewraca sie na prawy bok i ginie statystycznie 6 pasazerow. tylko utrzymanie sie na swoim pasie ruchu i bezlitosne taranowanie intruzow zwlaszcza, ze byla to osobowka o masie 1,8 Tonny co jest pchelka do masy Autobusu 38 Tonn. Tego powinni nauczac na kursach na szoferakow autobusowych. Rzont ponosi tu odpowiedzialnosc politycznom, ze toleruje niski poziom nauczania na kursach dla kierowcow autobusow.

    ___________________--

    96% RACJI!

    tYLKO NIE BARDZO ROZUMIEM, CO MA RZONT DO POZIOMU NAUCZANIA NA KURSACH DLA KIEROWCOW!

    WIADOMO - UCZYL MARCIN MARCINA!

    NIE UCZTA BALTAZARA!
    SAMI SIE UCZTA!

    Wiadomo, ze jak ktos cale zycie jezdzil Zukiem, Tarpanem i Bizonem - to mu nowoczesny autobus zawsze bedzie sprawial klopot, chociaz prowadzi sie znacznie lepiej od trzech wymienionych pojazdow!

    I jeszcze jedna uwaga z dziedziny psychologii i sposobow dzialania policji, pracodawcow i firm ubezpieczeniowych, a mianowicie nie od dzis wiadomo, ze jak ty kogos staranujesz, nawet w najlepszych intencjach i przy bezspornej winie staranowanego - to ty wlasnie jestes winien, tobie leca punkty i ciebie wlasciciel autobusu wyrzuca z pracy!!!
    Kapisz?
    0
  • re
    2010-09-27 09:22:58
    nie gorszy jak wypadek w Smoleńsku !!!
    0
  • Jola 39
    2010-09-27 08:58:30
    Straszna tragedia. Wyrazy gębokiego wspólczucia dla rodzin osób poszkodowanych w wypadku.
    0
  • pis da tragedię
    2010-09-27 09:07:07
    autobus poswiecony przez kropidlo katastrofa murowana gdzie klecha dotknie tam nieszczęśćie
    0
  • WANDA
    2010-09-27 09:21:10
    TEraz Ci którzy tam stracili bliskich NIECH ZOBACZĄ JAK BOLI STRATA BLISKIEJ OSOBY ...!! I NIECH POCZUJA TERAZ JAK SIĘ CZUJE KACZYŃSKI I JEGO SIOSTRZENICA ORAZ RODZINY TYCH KTÓRZY ZGINELI W SMOLENSKU ...A NIE DALEJ PLUJĄ W GEBĘ J.K. HEJ !!! A po za tym znów propaganda na rzecz wyborów !!! Tyle nie było pomocy i ratunku dla GŁOWY PANSTWA CO TU ...
    0
  • wściekły
    2010-09-27 09:31:33
    Re~WANDA: PiS*dzielcu w twoim łbie tylko nienawiść przegranej PiSiory i polityka- pokłoń się nad ofiarami tej katastrofy pod Berlinem, jeżeli tkwi w tobie choć mała iskierka współczucia i tolerancji .
    0
  • Leszek Ankier.
    2010-09-27 09:49:19
    Żenujący podtytuł - Autokar wbił się następnie w wiadukt. Gdie wbił ???
    Widać wyraźnie, że uderzył lewym bokiem o podstawę wiaduktu.
    Dla autora tekstu Wbił a Uderzył to to samo.!!! Dziennikarze przewertujcie słowniki i nauczcie się znaczeń słów !!!
    0
  • ANTYTUSKI
    2010-09-27 13:23:58
    Pawlak to jeszcze rozumiem ( strazak ) ale Tusk ratownikiem ,typowa hiena cmentarna lansuje sie na ludzkich tragediach .
    DOŚĆ UTUSKOWIANIA NARODU !!!
    0
  • Nieznany
    2010-09-27 17:48:12
    Uważam, że powinno być więcej informacji, a nie tylko zdjęcia. Ile ofiar śmiertelnych? Ile rannych?
    0
  • Anka
    2010-09-27 18:55:24
    "precz z komunom"
    bulwersująca jest twoja wypowiedz. Kierowca autobusu był bardzo doświadczony, i nie bezmyślnie walił w wiadukt lecz chciał uniknąc zdeżenia i zaczął zjeżdzac na lewy pas. Widac ze nie masz pojecia o jedździe autostradą. Miszkam od 2 lat w Niemczech, co dzień dojeżdżam do pracy autostadą i takich sytuacji widzialam cała masę. Taka prawda że w Polsce max predkośc na autostradzie to 120 km/h,a tutaj nie ma ograniczeń(oczywiście nie wszędzie). Ludzie jeżdza szybko i nieuwaznie.A jeśli już mowa o kompetencjach i nauczaniu - to ty musisz wrócic do podstawówki bo o ortografii nie masz zielonego pojecia!
    0
  • Daria. Drwasko.
    2010-09-28 17:36:58
    Mieszkam w Drawsku Pomorskim niedaleko Złocieńca. Znałam wielu ludzi, którzy zginęli w tym wypadku. Moja dobra znajoma straciła w tym wypadku brata a bratowa leży w ciężkim stanie w jednym z Niemieckich szpitali. Może i te zdjęcia nie są dramatyczne, ale dramatem jest to co przeżyli pasażerowie oraz ich rodziny pogrążone w żałobie. Żadne śledztwa czy kłótnie nie zwrócą życia osobą które zginęły w tym wypadku. Dlatego nie odstawiajmy zbędnych szopek i oddajmy cześć poszkodowanym w tym wypadku.
    0
  • Shake
    2010-09-29 18:01:37
    ~Anka ---> "Miszkam"

    "- to ty musisz wrócic do podstawówki bo o ortografii nie masz zielonego pojecia!"
    0
  • OLMARIA7
    2010-10-01 19:28:36
    ciekawe, dlaczego na autobusie widoczne są ŻÓŁTE PIĘCIORAMIENNE GWIAZDY ??
    0
  • Dana
    2010-10-03 21:56:15
    To Nie dramat to tragedia ludzka ,z ktora spotykamy sie nacodzien.
    0
  • +++
    2010-10-05 20:09:06
    Re: Wanda
    W/g Ciebie w tragedii smolenskiej zgineli wylacznie PIS-owcy, a w autokarze zwolennicy PO ?
    Glupszej wypowiedzi w zyciu nie czytalem.
    0
  • niedzielski62
    2010-10-12 20:12:31
    Dziwię się tym niektórym wypowiedziom.Jak tak można pisać za grosz brak szacunku i współczucia i dla rodzin i dla zmarłych.Oby wam się nic nie zdarzyło podobnego i ktoś wam też tak nie napisał. Brak słów.Współczuje rodzinom.
    0
  • wiki
    2010-10-16 21:16:12
    to było okropne
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama