Firma New Balance, producent m.in. obuwia sportowego, postanowiła na swoim polskim profilu wytknąć Lidlowi kopiowanie wzoru jednej z linii butów. W dość złośliwym wpisie wyraziła "radość" z tego, że sieć dyskontów postanowiła zainspirować się jej rozwiązaniami.

- Jesteśmy ogromnie wdzięczni, że pomimo ogromnej inspiracji, postanowiliście nie umieszczać na cholewce znaku "N". Nasi projektanci zasugerowali literkę "L" - pomysł możecie dowolnie wykorzystać w przyszłości - czytamy na Facebooku.

A wszystko to opatrzono zestawieniem zdjęć butów New Balance i tych z Lidla. Wraz z cenami. I rzeczywiście podobieństwa trudno jest nie dostrzec.

18 godzin po udostępnieniu wpisu miał on niemal pięć tysięcy polubień. Prawie 400 osób zdecydowało się podać go dalej. 

Bardzo szybko zareagował Lidl. - New Balance Poland, cieszymy się, że jesteście na bieżąco z naszą ofertą sportową. Podczas promocji staramy się zawsze proponować najlepszą relację pomiędzy jakością i ceną - czytamy w komentarzu, zamieszczonym z oficjalnego konta Lidl Polska. 

A jak na wpis zareagowali internauci? Bardzo wielu dziękowało New Balance za informację o ofercie Lidla, niektórzy deklarowali, że zrezygnują z zakupów droższej wersji, skoro nawet producent przyznaje, że tańszy odpowiednik jest bliźniaczo podobny. Nie zabrakło jednak głosów potępiających Lidla za kopiowanie wzoru butów.