Właściciele TVN bezlitośni dla nietrafionych kanałów. Pożegnali nawet Owsiaka i ks. Sowę
1 TVN CNBC bardzo długo cieszył się w TVN specjalnymi względami. Był oczkiem w głowie Piotra Waltera, który mimo niskiej oglądalności stacji nie zdecydował się na zamknięcie kanału. Zazwyczaj menedżerowie koncernu rodzin Wejchertów i Walterów dają nowym telewizyjnym projektom dwa lata na osiągnięcie rentowności. CNBC miał na to znacznie więcej czasu. Kanał zmienił swój charakter dopiero w 2014 roku. Nie został całkowicie zlikwidowany. Zakończono współpracę z CNBC i zwolniono część zespołu. Miejsce biznesowego TVN CNBC zajął TVN24 "Biznes i Świat".
Media
2 ITI i TVN zaczłęły współpracę z Jurkiem Owsiakiem po tym, jak szef WOŚP rozstał się TVP. W ramówce O.tv znajdowały się m.in. materiały, które wcześniej można było oglądać w dwójkowej "Kręciole". Nie brakowało tam programów muzycznych i relacji z Przystanku Woodstock, czy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ale w 2009 roku właściciel platformy n, spółka ITI Neovision podjęła decyzję o likwidacji kanału telewizyjnego Owsiaka. O.tv miał zbyt niską oglądalność.
Newspix / JAKUB NICIEJA
3 Nie przyjęła się na naszym rynku także telewizjia dla warszawiaków. Oryginalny projekt powstawał z przytupem. Stacja postawiła na własną produkcję i zgromadziła zespół młodych, zdolnych reporterów. Nie udało się. Piotr Walter decyzję o przeniesieniu działalności TVN Warszawa do internetu tłumaczył, słabością rynku reklamy lokalnej, który nie daje gwarancji, że kanał TVN Warszawa stanie się rentowny.
Media
4 Kanał wystartował na początku października 2005 roku. W ramówce królowały teleturnieje interaktywne, których poziom trudności nie przeraziłby statystycznego 10-latka. Program nadawano z krakowskich studiów Telewizji Wisła (w ofercie był przez jakiś czas m.in. program „Hej-nał Show” emitowany prosto z zabytkowego tramwaju na krakowskim rynku) i z Budapesztu, gdzie swojego czasu produkowano sporo europejskich programów tylu "tele-gra" czy "call-tv ". ITI zdecydowała się zamknąć stacje, gdyż przynosiła straty.
Media
5 Kanał nadawał dla wąskiego grona odbiorców - dla lekarzy. Był jedyną w Europie stacją, która pozwalała na reklamowanie leków dostępnych na receptę. W stacjach otwartych jest to zakazane. Ale ani ta możliwość, ani fakt, że TVN MED dzięki akredytacji akredytacji Naczelnej Izby Lekarskiej umożliwiał lekarzom zbieranie punktów edukacyjnych i realizację obowiązku doskonalenia zawodowego, nie uchroniły ją przed zamknięciem. Telewizję przeniesiono do internetu. I działa obecnie pod adresem www.lekarskatv.pl.
Shutterstock
6 Edukacyjny kanał do nauki języka angielskiego także nie przetrwał na naszym rynku. W ofercie stacji znajdowały się seriale, programy rozrywkowe i edukacyjne oraz teleturnieje interaktywne prowadzone w języku angielskim.
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję