W ocenie Ministerstwa Zdrowia będzie to skutkować większą dostępnością usług medycznych, dotychczas udzielanych głównie przez lekarzy specjalistów i doprowadzić powinno do zmniejszenia kolejek pacjentów. Resort podkreśla, że stanie się tak m.in., dlatego że świadectwa umiejętności lekarze będą mogli zdobywać znacznie szybciej niż specjalizację. Według założeń szkolenie z zakresu umiejętności będzie trwało od pół roku do dwóch lat; przeprowadzane będzie w oparciu o program zatwierdzany przez ministra zdrowia.
Rada Ministrów zajmie się też projektem rozporządzenia w sprawie stosowania środków przymusu bezpośredniego, a także użycia broni palnej lub psa służbowego przez funkcjonariuszy Służby Więziennej wobec osób pozbawionych wolności.
Ministrowie przyjmą też uchwałę w sprawie harmonogramu zadań wykonywanych w ramach programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" na rok 2011.
Rząd zajmie się ponadto projektem założeń do nowelizacji ustawy o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Celem noweli jest przede wszystkim określenie minimalnych nakładów na prewencję wypadkową, czyli na takie działania jak analiza przyczyn i skutków wypadków przy pracy; upowszechnianie wiedzy o zagrożeniach i badania naukowe mające doprowadzić do ograniczenia przyczyn wypadków i chorób zawodowych.
Według projektowanych założeń, nakłady na prewencję wypadkową w pierwszym etapie powinny wynosić 0,3 proc. przychodów ze składek na ubezpieczenie wypadkowe, z możliwością ich stopniowego zwiększania do 1 proc.
Ministrowie rozpatrzą też wniosek szefa MSWiA o wyrażenie zgody na utworzenie instytucji gospodarki budżetowej pod nazwą "Centrum Usług Logistycznych".
Rząd zajmie się także dokumentem pod nazwą "Strategia Polityki Konsumenckiej na lata 2010-2013" przygotowanym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dokument określa obszary kluczowe dla tworzenia rynku przyjaznego konsumentom, w których działa UOKiK. Chodzi o: rozwój dialogu konsumenckiego i wzmocnienie mechanizmów samoregulacyjnych, wzmacnianie systemu poradnictwa i dochodzenia roszczeń konsumenckich, politykę informacyjno-edukacyjną UOKiK, rozwój przyjaznego środowiska legislacyjnego dla ochrony konsumentów oraz działania w interesie polskich konsumentów podejmowane na forum międzynarodowym.