Wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin komentował w środę w Radiu Plus sprawę kampanii Polskiej Fundacji Narodowej Sprawiedliwe Sądy, której koszt miał wynieść 19 mln zł. Fundacja powstała z inicjatywy 17 prezesów spółek Skarbu Państwa.
Rząd nie jest w tej sprawie ani inicjatorem, ani stroną - zaznaczył Gowin.
Myślę, że od strony formalnej, od strony prawnej wszystko jest w porządku, natomiast Polacy oczekują od nas - od obozu Zjednoczonej Prawicy - bardzo wysokich standardów moralnych i trzeba będzie wyjaśnić, czy te wysokie standardy moralne znalazły odzwierciedlenie w całej tej sytuacji - powiedział.
Na razie niczego nie przesądzam. Słyszę różne komentarze dotyczące jakości kampanii. Nie jestem ekspertem od marketingu, ale zdaje się, że nikogo ona z nóg nie zwala" - powiedział.
Wyraził nadzieję, że będzie też międzynarodowa odsłona tej akcji informacyjnej. Rzeczywiście poza granicami Polski musimy bardzo precyzyjnie wyjaśnić argumenty i prawdziwe racje stojące za naszymi planami, żeby zreformować sądownictwo - skomentował.
Według niego bezdyskusyjne jest to, że "potrzebujemy kampanii informacyjnej, o tym jakie zmiany i dlaczego powinny nastąpić w sądownictwie". Bezdyskusyjne są dla mnie też relacje przemawiające za powołaniem fundacji tego typu, która ma dbać o dobre imię Polski za granicą.
Kampanię "Sprawiedliwe sądy", która dotyczy reformy wymiaru sprawiedliwości, przedstawiono w ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej, w której uczestniczyła premier Beata Szydło. Kampania - zdaniem jej twórców - ma na celu wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej potrzebę reformy wymiaru sprawiedliwości w Polsce oraz pokazanie, że znajdują się one w nurcie światowego dziedzictwa demokratycznego. Częścią kampanii są strony internetowe: sprawiedliwesady.pl i takjakbylo.pl. Kampania ma się toczyć w telewizji, Internecie i na ulicach, gdzie pojawiły się pierwsze billboardy z hasłem "Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?". Powstały też profile "Sprawiedliwe sądy" na Facebooku i Twitterze oraz kanał na Youtube.
Misją powołanej latem zeszłego roku Polskiej Fundacji Narodowej jest budowa pozytywnego wizerunku Polski w kraju i za granicą.