Jak czytamy w komunikacie spółki, w ponad 4 600 placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było konsorcjum PKO BP i eService.

Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty - mówił, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski. Dodał, że dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, spółka ma szansę stać się "jednym z filarów nowoczesnej e-administracji".

Reklama

Klienci Poczty Polskiej bez limitów kwotowych i dodatkowych kosztów mogą płacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe - opłaty za rachunki, np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe. - Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę oraz ułatwienie i przyspieszenie obsługi, co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego - podkreślono w komunikacie.

Terminale zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług, m.in. doładowania telefonów komórkowych, wypłaty gotówki. - W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera - poinformowano w komunikacie.

Poczta Polska podkreśla, że uruchomienie płatności kartami wpisuje się w rządowy program rozwoju cyfrowej i bezgotówkowej gospodarki.

Spółka realizuje także projekt elektronicznego systemu potwierdzania odbioru (EPO) na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W jej placówkach działa już 2 tys. tzw. "signature padów" służących do rejestracji odręcznych podpisów, a listonosze dostarczają sądową korespondencję z użyciem 5 700 wielofunkcyjnych tabletów. W najbliższych tygodniach placówki finalnie zostaną wyposażone w ok. 9 tys. "signature padów", a listonosze w 20 tys. tabletów.