Jak poinformowano na stronie GIS, Główny Inspektor Sanitarny został poinformowany przez firmę Nestlé Polska S.A. o dobrowolnym wycofaniu z obrotu i od konsumentów określonych partii trzech sosów marki Winiary.

Reklama

Ostrzeżenie GIS

Powodem wycofania produktów jest wykrycie obecności glutenu w surowcu wykorzystanym do produkcji tych sosów.

"Spożycie produktu przez osoby z nietolerancją glutenu lub alergią na pszenicę może wywołać u nich wystąpienie reakcji alergicznej" - wskazano.

O jakie produkty chodzi?

Chodzi o następujące produkty: Winiary Sos Boloński 500 g, Nr partii 240423B/1, data minimalnej trwałości 04.2026 oraz Nr partii 240423C/1, data minimalnej trwałości 04.2026; Winiary Sos pomidorowy do Spaghetti 500 g, Nr partii 240422A/1, data minimalnej trwałości 04.202 oraz Nr partii 240422B/1, data minimalnej trwałości 04.2026 Winiary Sos amerykański BBQ z syropem z palonego cukru 348 g, Nr partii 240420A/1, data minimalnej trwałości 04.2025 oraz Nr partii 240421A/1, data minimalnej trwałości 04.2025.

Producent: Nestlé Polska S.A. ul. Domaniewska 32 02-672 Warszawa

Podjęto niezwłoczne działania

Reklama

Jak podkreślono, Nestlé Polska S.A. niezwłocznie podjęło działania, by wycofać wyżej wymienione partie produktów z obrotu. Firma skierowała również komunikat do konsumentów zamieszczony na stronach internetowych: https://www.nestle.pl/

Państwowa Inspekcja Sanitarna ściśle współpracuje z producentem w celu ustalenia źródła i zakresu niezgodności.

Zaznaczono, że konsumenci z nietolerancją glutenu lub alergią na pszenicę nie powinni spożywać partii sosów określonych w tym komunikacie. Producent prosi konsumentów, którzy kupili produkty z wyżej wymienionych partii, o kontakt z Serwisem Konsumenta w celu umówienia wymiany produktów, bądź w przypadku jakichkolwiek pytań: tel.: 800 16 16 66 lub e-mail: cs@pl.nestle.com.

Na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie publikowane są ostrzeżenia dotyczące żywności lub wyrobów do kontaktu z żywnością. Ogłoszenia te - jak podkreśla GIS - nie służą piętnowaniu przedsiębiorców, ale podjęciu natychmiastowych działań: zwrotu produktów do sklepu czy wycofania ich z asortymentu. Dzięki współpracy z firmami branży spożywczej można szybko i skutecznie informować konsumentów o zagrożeniu.