Tak jak w poprzednim miesiącu, chęć udziału w wyborach zadeklarowało 74 proc. badanych, po 13 proc. natomiast stanowią osoby, które nie mają zamiaru głosować oraz są niezdecydowane,

Jak zaznacza CBOS, wyniki lutowego sondażu są podobne, jak te ze stycznia. W porównaniu z początkiem stycznia nieco zyskało ugrupowanie rządzące. Chęć głosowania na Prawo i Sprawiedliwość lub jego koalicjantów deklaruje 30 proc. wyborców. To o 1 punkt procentowy więcej niż w ubiegłym miesiącu.

Reklama

1 pkt proc. straciła natomiast Koalicja Obywatelska, którą popiera obecnie 17 proc. zdeklarowanych uczestników wyborów. Na trzecim miejscu znalazła się Polska 2050 mająca 11 proc. sympatyków. Partia Szymona Hołowni w porównaniu z ostatnim pomiarem również straciła 1 pkt proc.

Szanse na wprowadzenie swoich przedstawicieli do nowego parlamentu miałaby jeszcze tylko Konfederacja WiN popierana przez 7 proc. zdeklarowanych uczestników wyborów (plus 2 pkt proc.).

Poniżej progu

Natomiast poniżej wyborczego progu znalazłyby się Lewica oraz PSL-Koalicja Polska mające wśród zdeklarowanych wyborców odpowiednio 3 oraz 2 proc. zwolenników - to taki sam wynik Lewicy jak w ubiegłym miesiącu, natomiast o 1 punkt procentowy gorszy w przypadku PSL.

Reklama

Swoich zwolenników znalazły w zestawieniu CBOS partia Kukiz’15 - 1 proc. głosów, analogicznie jak w styczniu. CBOS w komunikacie podkreśla, że wszystkie odnotowane zmiany w obserwowanym poparciu są nieistotne statystycznie.

23 proc. zdeklarowanych uczestników wyborów (wzrost o jeden punkt procentowy) na pytanie o swoje sympatie partyjne wybrała odpowiedź "trudno powiedzieć". Dodatkowo 5 proc. wyborców (bez zmian w stosunku do stycznia) z jakichś względów odmawia odpowiedzi na pytanie o preferencje partyjne. W sumie zatem preferencje partyjne aż 28 proc. zdeklarowanych uczestników wyborów pozostają nieznane.

Badanie CBOS zostało przeprowadzone między 31 stycznia i 10 lutego na reprezentatywnej, imiennej próbie 1 tys. 65 pełnoletnich mieszkańców Polski, wylosowanej z rejestru numerów PESEL. Respondenci mieli do wyboru trzy metody ankietowania: CAPI (wywiad osobisty) - 53 proc. badanych, CATI (wywiad telefoniczny) - 30 proc. badanych oraz CAWI (wywiad internetowy) - 17 proc. badanych.