Biegli, w czasie gdy samolot był na ziemi z włączonymi silnikami, rejestrowali dźwięki otwierania i zamykania drzwi kokpitu, odgłosy urządzeń w kabinie. Druga część eksperymentu będzie polegała na tym, że samolot wzbije się w powietrze i te same odgłosy zostaną zarejestrowane w czasie lotu.

Reklama

Według gazety, komisja Jerzego Millera będzie z kolei weryfikować kwestie związane z możliwością wykorzystywania autopilota i funkcją: "odejście" znad lotniska, bez aktywnego systemu ILS.

Jak poinformował "ND" kpt. Marcin Maksjan z biura prasowego Naczelnej Prokuratury Wojskowej, eksperyment na Tu-154M jest jedną z czynności, od których uzależnione jest wydanie opinii końcowej przez biegłych z Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie, którzy przygotowują ekspertyzę fonoskopijną zapisów rozmów z kokpitu samolotu. O tym więcej dziś na łamach "Naszego Dziennika".