Jak poinformowało w środę PKP Intercity, w nocy z 29 na 30 października w trasie będzie 15 pociągów spółki. "30 października 2011 roku pociągi spółki PKP Intercity o godzinie trzeciej w nocy zatrzymają się na najbliżej stacji, gdzie będą czekać godzinę, by ruszyć w dalszą drogę zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy" - poinformowała Beata Czemerajda z zespołu prasowego PKP Intercity.
Dotyczy to pociągów TLK relacji: Warszawa - Jelenia Góra - Warszawa, Gdynia - Wrocław - Gdynia, Przemyśl - Szczecin - Przemyśl, Kraków - Świnoujście - Kraków, Warszawa - Szczecin/Świnoujście - Warszawa, Kraków Płaszów - Kołobrzeg - Kraków Płaszów, Bielsko Biała - Gdynia - Bielsko Biała, Krynica/Zakopane - Gdynia, Gdynia Gł. - Kraków/Zakopane oraz Przemyśl - Wrocław - Przemyśl. Będą to również pociągi międzynarodowe na trasach Kijów - Warszawa Zach., Mińsk - Warszawa Zach., Lwów - Wrocław Gł., Berlin - Kijów - Berlin, oraz Berlin - Saratov.
Zmiany nie dotyczą pociągów Przewozów Regionalnych, gdyż w nocy, kiedy dojdzie do zmiany czasu, nie będzie kursował żaden pociąg tego przewoźnika. Zmiana czasu odbywa się dwa razy w roku. Jej celem jest efektywniejsze wykorzystanie światła dziennego i związana z tym oszczędność energii. Od 2000 r. w Unii Europejskiej czas letni kończy się w ostatnią niedzielę października, a zaczyna w ostatnią niedzielę marca.
Zmianę czasu stosuje około 70 krajów. W Europie jedynym państwem, które tego nie praktykuje, jest Islandia. Zmiana czasu obowiązuje też m.in.: w USA, Kanadzie, Meksyku, Australii i Nowej Zelandii. Czasu letniego nie wprowadziła natomiast Japonia.
Pierwsi na świecie czas zaczęli zmieniać Niemcy - w 1916 r. W Polsce zmiana czasu została wprowadzona w okresie międzywojennym, następnie w latach 1946-1949, 1957-1964 i stosuje się ją nieprzerwanie od 1977 roku.