Za 880 mln zł przekopią Mierzeję Wiślaną. "Jedyna korzyść z tej inwestycji to zagranie Rosjanom na nosie"

| Aktualizacja:

Jedni liczą na uniezależnienie się od ruchu wizowego i wzrost przychodów z turystyki. Inni boją się utraty plaż i utrudnień podczas budowy, a jako rekompensatę proponują powstanie strefy wolnocłowej

wróć do artykułu
  • ~Pol.
    (2016-05-30 08:37)
    Wybudowanie mierzei wiślanej koszt 880 mln złotych, stadionu narodowego ponad 2 miliardy. Roczne utrzymanie przekopu mierzei wiślanej 6 mln złotych a stadionu narodowego 35 mln złotych to co się komu opłaca a co nie?
  • ~E.
    (2016-05-30 08:11)
    Trzeba zapamietać komentarz eksperta. W końcu to profesor. Dziwi mnie tylko, że pdróżując przez Niemcy widać tyle niewielkich inwestycji wodnych (nie dla transatlantyków panie profesorze), tylko dla barek transportowych, które zabieraja 27 kontenerów i sa obsługiwane przez dwie osoby, a ilu potrzeba kierowców, żeby "nową S7" przetransportować 27 kontenerów?
  • ~4578
    (2016-05-30 07:57)
    Świetna i prorozwojowa inwestycja. Wokół prężnego portu, rozwinie się cały region. Brawo PIS!!!
  • ~sokół
    (2016-05-30 08:09)
    nawet jakby kosztowało to 3 miliardy , to WARTO ! nikt nam nie bedzie dyktował warunków i będziemy na swoim.
  • ~olo
    (2016-05-30 08:11)
    jak widzimy niemiaszkom już sie to nie podoba
  • ~Filip
    (2016-05-30 08:21)
    Kolejny antypolski artykuł niemieckiej strony.
  • ~nieskundlony
    (2016-05-30 07:53)
    P.prof. matematykiem nie jest to "widać i czuć",proszę powiedzieć jak to zostalo policzone,co postawi prof. jak jego wyliczenia będą mialy wartość makulatury.
  • ~dsf.
    (2016-05-30 08:18)
    Było hasło "Tiry na tory", teraz będzie "Tiry na promy". Przynajmniej przeładowane tiry (i nie wmawiajcie ludziom, że właśnie tak to nie działa) nie będą niszczyć polskich dróg.
  • ~Indianin
    (2016-05-30 07:44)
    Głupota.Polak głupi przed szkoda i po szkodzie.Zbuduje Polska jeszsze z 10 tarcz rakietowych i będzie kanał do Nowego Jorku przez prerie
  • ~slowianka
    (2016-05-30 08:00)
    Niech rzeki zawroca to sie Rosja zdziwi.
  • ~Obserwator ONZ
    (2016-05-30 08:50)
    Ten Rydzykowski to jakaś KODziarska ku*wa, bo ani słowem się nie zająknął, że dzięki temu kanałowi będą mogły fo Elbląga wpływać statki o znużeniu do 5 metrów, tera max to 2 matry, to bardzo duzo zmienis ale zadna ku*wa w tym artykule słowa o tym nie napisała, żeby nie uwisrygadniać tej inwedtycji, by znow narzekac na PiS
  • ~bono
    (2016-05-30 12:35)
    Porabany ten swiat komentatorow. Czteroletnia chlapkowicka Alma Mater i juz specjalisza z tytulem. Ludzie! Opamietajcie sie. To ten zidiocialy Dziennik robi wam wode z mozgu. Ale faszystowska gazeta ma juz godzina policzone
  • ~azet
    (2016-05-30 13:04)
    Der Dziennik już w tytule sugeruje czytelnikowi co ma myśleć. Norma w niemieckiej goebbelsowskiej propagandówce.
  • ~adam
    (2016-05-30 14:49)
    Der Dziennik po raz kolejny probuje umniejszyc kazda inwestycje i poprawe zycia w Polsce. Wolno Polaczkom tylko marzyc i zasilac szeregi taniej sily roboczej. Ku chwale niemieckiego sasiada.
  • ~mmm
    (2016-05-30 09:54)
    Po co II RP budowała port w Gdyni? Ani nie miała tam przemysłu, ani statków? Bez sensu wydano kupę kasy, co nie? Nosz....., myślenie o Państwie z perspektywy innej niż własna kieszeń po 25 latach "wolnej" Polski aż tak boli?
  • ~bz
    (2016-05-30 11:38)
    Mieszkajac w Niemczech moge powiedziec, ze kanalow srodladowych jest sporo a miasto Duisburg ma najwiekszy port srodladowy w Europie-krociutki kanal przez Mierzeje nie stanowi duzego problemu a pobudzi aktywnosc portu elblaskiego. Za korzystanie z ciesniny Pilawskiej Polska na bazie umowy Putin-Tusk placi.PLaci w ten sposob, iz Tusk zgodzil sie by rosyjskie TIR-.y mogly wwozic do nas dodatkowo 600 litrow oleju napedowego,co ogranicza potrzebe tankowania na polskich stacjach-polski fiskus ma zmniejszone dochody.Poza tym "objazd" dlugiej Mierzei wymaga wiecej paliwa, kanal to "droga na skroty".W sumie wiec nie tylko strategia, ale rowniez ekonomika przemawia za ta inwestycja
  • ~nop
    (2016-05-30 08:33)
    Brawo!Niemcy i Ruskie-won.
  • ~SYLVEK
    (2016-05-30 09:12)
    P.Prof Rydzkowski jest zdania ze lepiej te pieniazki ulokowac w Panama Papers zwroca sie za 2 mce- glupek
  • ~obrońca polskich spraw
    (2016-05-30 13:21)
    "Jedyna korzyść z tej inwestycji to zagranie Rosjanom na nosie" – powiedział DGP prof. Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego. Nawet z tego powodu - WARTO. A że psor..ek się myli w innych kwestiach, okaże się niebawem.
  • ~Bader
    (2016-05-30 09:01)
    Zamiast marnowania publicznych pieniędzy proponuje wycieczkę do Szczecina. Port działający za komuny pełną parą obecnie w totalnej ruinie. Ziemie odzyskane były przed laty symbolem powrotu Polski na mapy świata. Dziś ważniejsze są słupki notowań kto kogo.

Może zainteresować Cię też: