Miasta przejechały się na e-hulajnogach. Porzucone jednoślady to problem, który narasta

Operatorzy wjeżdżają z hulajnogami do kolejnych miast. Co niekoniecznie cieszy lokalnych włodarzy. Pojazdy blokują chodniki, a to oznacza problemy.

wróć do artykułu
  • ~Krzychu
    (2019-08-25 21:06)
    P o j e .. .ny pomysl te hulajnogi! Temu kto to wymyslil dozywocie! Plaga , po prostu plaga , a dopiero sie zaczelo!
  • ~areał
    (2019-08-25 21:31)
    a widzicie Gdańsk POTRAFI !!!!!!! brawo
  • ~tttt.
    (2019-08-25 21:42)
    Polacy przewiezli sie nie tylko na hulajnogach ale tez na elektrycznych rowerach.Niemiec postawil elektryczne rowery a Polacy musza wybudowac sciezki rowerowe.I to szybko.A dodatkowo miasta nie sa do tego przygotowane, a bardzo duzo ludzi posiada swoje rowery i nie potrzebuje ich szukac na miescie.
  • ~Ptak
    (2019-08-25 21:47)
    Mamy takich geniuszy prawa jak Ziobro, Jaki, Kanthak... niech pomyślą i uregulują sprawę!
  • ~nienienie
    (2019-08-25 21:53)
    a we Wrocławiu chu.nia do kwadratu z tymi hulanogami, już trzech operatów jest i coraz większy rozp..ol na ulicach.
  • ~RyTe
    (2019-08-25 22:18)
    Hulajnogi powinny być udostępnianie dopiero po odbyciu badań psychiatrycznych przez potencjalnych użytkowników. Z wrocławskich obserwacji muszę powiedzieć, ze większość użytkowników to bezmyślne totalne de..-bile. Włodarze miasta patrzą niestety tylko na zyski i atrakcyjność oferty, bezpieczeństwo pieszych i samych hulajnogowiczów nie ma tutaj żadnego znaczenia.
  • ~jurecki
    (2019-08-25 23:30)
    Zidiocenie zwłaszcza w dużych miastach sięga zenitu.
  • ~Mark Twain
    (2019-08-25 23:37)
    Czy zauważyliście, że e-hulajnogi so tylko w PO=lackch miastach Warszawa, Gdańsk, Poznań Wrocław hahahahahahahaha ! Oj jake te samorzondy som genusze byznesowe ! Takie se rozumne jak te bolki !!!
  • ~M&M
    (2019-08-26 06:50)
    Popularność hulajnóg elektrycznych nie powinna dziwić w miastach gdzie centra zostały wyłączone z ruchu samochodowego albo gdzie są naliczane horrendalne opłaty za parkowanie. Komunikacja miejska rozwiazuje wiele problemów, ale jak szybko chcesz załatwić kilka spraw w miejscach oddalonych od siebie kilometr czy dwa (i tyle samo od przystanków MPK ;) ) to hulajnoga jest nieoceniona. Dodatkowo w upalne dni na miejsce dojeżdżasz rześki.
  • ~Krupa
    (2019-08-26 07:25)
    To nie wina hulajnóg tylko ludzi którzy zostawiają je gdzie popadnie bo trudno zostawić je na widoku w miejscu w którym nie będą przeszkadzać
  • ~xxxx
    (2019-08-26 07:47)
    PiS nie potrafi tej sprawy rozwiązać prawnie. Brakuje przepisów.
  • ~Geniitaliuszz
    (2019-08-26 07:51)
    Hulajnogi to wymysł PO , hulajnóg jest dużo w miastach rządzonych przez Partię Oszustów ?
  • ~eerdw3e3ww3e3ew
    (2019-08-26 09:30)
    Hulajnogi to świetna alternatywa dla taksówek. W komentarzach jak zwykle dominuje moherowa ciemnota.
  • ~Jan z Bogdańca
    (2019-08-26 10:24)
    Pomysł przyszedł z USA, niby wszystko fajnie ale autorzy tych startupów nie wzięli pod uwagę kilku ważnych elementów. Pierwszy i najważniejszy to osoby niewidome lub niedowidzące, dla nich te hulajnogi to potencjalne i realne niebezpieczeństwo utraty zdrowia. Wszak osoba przyzwyczajona, że dana trasa nie ma przeszkód napotyka takową to jest to zaskoczenia i gotowy scenariusz wypadku. Po drugie dzieci, widziałem hulajnogi wywrócone i tak zakamuflowane, że trudno je dostrzec z wyprzedzeniem gdy jedzie się na rolkach czy rowerze- wypadek gwarantowany. Jak dla mnie pomysł z brakiem uregulowanego miejsca składowania tych urządzeń bez ładu i składu jest durnym pomysłem!
  • ~Zuiss
    (2019-08-26 15:41)
    Hulajnogi won z drogi !!!
  • ~Adam Weishaupt
    (2019-08-26 16:33)
    Dwie kwestie są stanowczo przesadzone. Po pierwsze, próba pociągnięcia samorządu do odpowiedzialności za przepadek mienia ma znikome szanse powodzenia. Operatorzy systemu wypożyczania hulajnóg oznaczają swoje pojazdy, a więc identyfikacja właściciela jest banalnie prosta. Firma posiada powszechnie znane dane kontaktowe, zwłaszcza dla urzędników posiadających wgląd w spis przedsiębiorców działających na danym terenie, więc wysłanie informacji o skonfiskowanym sprzęcie w przewidzianym prawem trybie spełnia warunki należytego zachowania. To, czy osoba odpowiedzialna dotrze do tego zawiadomienia to już wyłącznie problem operatora, który powinien zadbać o to, by np.: sekretariat sprawnie przekazywał dokumenty działowi prawnemu. Po drugie, karanie za niewłaściwe parkowanie wcale nie jest trudne, ponieważ z definicji mandaty są wystawiane właścicielowi pojazdu, zwłaszcza jeżeli policja nie można ustalić danych użytkownika wskutek nieobecności tego ostatniego (np.: przy niewłaściwym parkowaniu). Ponownie, wyegzekwowanie zwrotu poniesionych kosztów od użytkownika jest problemem wypożyczającego - jak widać z samego, niektórzy operatorzy mają stosowne procedury. To, że sprawy o mandat za zajęcie pasa drogowego w przypadku budek gastronomicznych kończą się umorzeniem wynika głównie z rażącego braku kompetencji policjantów i innych osób oddelegowanych do egzekwowania przepisów. Wystarczy, aby stan faktyczny został udokumentowany na zdjęciu (w dzisiejszych czasach prawie każdy telefon posiada aparat fotograficzny) a szczegóły (pole zajętego fragmentu pasa ruchu zmierzone choćby i zwykłą miarką, choć dla pewności lepiej uzywać tej z atestem GUM) ujęte w protokole, aby osoba zajmująca pas miała bardzo niewielkie szanse na unikniecie odpowiedzialności. Średnio rozgarnięty pomocnik kafelkarza powinien zrobić to instynktownie.
  • ~jjj
    (2019-08-26 16:40)
    Problemem nie są hulajnogi tylko politycy, którzy wolą zajmować się tematami mocno kontrowersyjnymi, zamiast szybko dostosować archaiczne przepisy ruchu drogowego do dzisiejszej rzeczywistości.
  • ~prezes
    (2019-08-26 16:56)
    rozwiazanie jest proste-wprowadzic obowiazkowe numery rejestracyjne i tabliczke kto jest wlascicielem,do tego oplaty za parkowanie,np.o polowe nizsze niz dla aut.Porzucone bylyby wtedy zbierane na koszt wlasciela,a taki koszt powinien byc duzy.Mysle,ze praca czlowieka zbierajacego,auto do zbierania,przejazd,magazyn-mysle,ze spokojnie 200 zl oplaty.zaraz bylby porzadek.Jak jakas szkola,uczelnia,zaklad pracy,dom kultury,itd. chcialby ulatwic zycie przybywajacym do nich ludziom to obok stojakow na rowery wyznaczylby takze miejsca pozostawiania owych hulajnog.Tego trendu sie nie da odwrocic-np. w takim Krakowie juz do centrum autem sie nie wjedzie,MPK jezdzi slabo,auta sa tylko w korkach poza centrum,metra nie ma i nie bedzie,a miasto dobija 1 mln mieszkancow i bedzie jeszcze wiecej.Ludzie wymyslili te hulajnogi wlasnie na takie miasta jak Krakow i miasto musi miec pomysl co z tym robic-to chyba tansze pomysly niz budowa metra-prawda?
  • ~Brawo
    (2019-08-26 17:35)
    Dawać wszystko do Wrocławia. Kocia mama przygarnie. Lepiej hulajnogi na chodnikach niż samochody. Od jutra rykszą dowóz mebli i węgla.
  • ~socjalizm nie działa
    (2019-08-26 21:16)
    Jak masz swój rower czy samochód to o niego dbasz. Te porzucone hulajnogi i rowery są złomowany po 2 - 3 miesiącach, bo nikt o nie nie dba. Ale dla lewactwa to za trudne do POkapowania.