Nie sądzę, że zdradziłem Ukrainę. Teraz w rzeczywistości jest to faszystowskie państwo - to słowa berkutowca, z którym wywiad opublikowali dziennikarze polskiej wersji Sputnika - rosyjskiego portalu informacyjnego, który od dzisiaj dostępny jest dla polskojęzycznych odbiorców.

Portal Sputnik należy do potężnego rosyjskiego koncernu. W jego posiadaniu są też agencja informacyjna Ria Novosti oraz Russia Today - telewizja informacyjna o globalnym zasięgu nazywana przez krytyków tubą propagandową' Kremla. Portal ma strony w kilku językach - między innymi angielskim, chińskim, tureckim i francuskim. Dziś zadebiutowała polska wersja strony. Od dzisiaj działa też polskojęzyczne internetowe Radio Sputnik. Dotychczas nadawało ono w internecie i za pośrednictwem lokalnej rozgłośni w podwarszawskim Legionowie jako radio "Głos Rosji".

CZYTAJ TAKŻE: Rosyjskojęzyczna telewizja odpowiedzią na "Sputnik"? Schetyna ujawnia...>>>

Poza artykułem Majdan 2014 oczami Berkutu na portalu pl.sputniknews można znaleźć m.in. cytat z przemówienia Viktora Orban o tym, że przyszłość Europy zależy od stosunków z Rosją, jak również tekst o rzucających się w oczy sztuczkach z Mińska, komentujący porozumienie osiągnięte w białoruskiej stolicy w sprawie Ukrainy.
Sputnik obliczony jest na audytorium zainteresowane zestawianiem wielu alternatywnych punktów widzenia. Jest nowoczesnym środkiem masowego przekazu, który różni się od innym mass mediów przede wszystkim wyborem tematów, ich ujęciem, rozumieniem świata - skomentowała pracę serwisów informacyjnych Sputnik redaktor naczelna Margarita Simonjan.

Do tej pory Głos Rosji, kupował czas antenowy od Radia Hobby. Prezes legionowskiej rozgłośni Piotr Fogler tłumaczył niedawno w mediach, że wpływy z Rosji stanowią jedną piątą budżetu radia. Bez środków z Moskwy legionowskie radio nie utrzymałoby się.

ZOBACZ TAKŻE: Pierwsze oznaki wojny propagandowej na Łotwie>>>