Ocena udziału pana redaktora Wojciecha Manna w reklamie jest na etapie konsultacji prawnych – wyjaśnia w rozmowie z „Super Expressem” Łukasz Kubiak, rzecznik prasowy Polskiego Radia. Chodzi o udział Manna w kampanii reklamowej sklepów ze sprzętem elektronicznym.

Dziennikarze zatrudnieni w Polskim Radiu zobowiązani są do przestrzegania etyki zawodowej oraz wszelkich wewnętrznych regulacji funkcjonujących w firmie – dodaje. Jedną z zasad jest właśnie zakaz udziału w reklamach.

Władze PR, choć nie podoba im się udział Wojciecha Manna w kampanii sieci sklepów AGD, nie są zdecydowane, jak postąpić w jego przypadku. Znany i lubiany prezenter radiowy „Trójki” nie jest bowiem etatowym pracownikiem Polskiego Radia, którego powinny jednoznacznie obowiązywać zasady kodeksu dziennikarskiego. Dlatego zasięgają konsultacji prawniczej.

To nie pierwszy tego rodzaju problem Wojciecha Manna. Sześć lat temu – jak przypomina „Super Express” – został odsunięty od prowadzenia rozmów w jednej z audycji po tym, jak wziął udział w reklamie banku.

Wcale nie uważam, że ci, którzy teraz przejęli stery, to bez wyjątku ludzie źli. Niedobrze tylko, że dostali wszystko naraz, bo poczuli, że mogą działać bez żadnej kontroli. I działają, pokazują, że przede wszystkim zależy im na tym, żeby dokopać poprzednikom. Cały czas czuję w powietrzu nieładny zapach odwetu – mówił Wojciech Mann w czerwcu 2016 roku w rozmowie z Magdaleną Rigamonti z DGP.