Twarz Jarosław Gowina na zbliżeniu, jasne szare tło, w lewym górnym rogu logo partii Polska Razem. Tak na pierwszy rzut oka wygląda pierwszy spot w kampanii ugrupowania do Parlamentu Europejskiego. Na drugi rzut oka wychodzą jednak poważnie niedociągnięcia. Niedopuszczalne dla polityka, który ma europejskie aspiracje.

Film w serwisie YouTube podpisany jest z błędem ortograficznym. Zamiast słowa "wyobraź" mamy "wyobraż". Po dokładniejszym przyjrzeniu się przemawiającemu do internauty Gowinowi wychodzą na jaw także kolejne niedociągnięcia, widoczne zwłaszcza na zbliżeniu twarzy - zwraca uwagę Oskar Berezowski, analityk mediów społecznościowych w agencji NapoleonCat.com.

Dodając film do swojego kanału na YouTube, oddajemy głos ludziom, a na jaki głos możemy liczyć, gdy lider ugrupowania mówi o polskim Sejmie zamiast o Unii Europejskiej? W dodatku operator namiętnie pokazuje zbliżenia twarzy Jarosława Gowina, obnażając luki w jego uzębieniu - podkreśla Berezowski w rozmowie z dziennik.pl. - Nie wytykam tu wcale kłopotów zdrowotnych posła, ale opisuję reakcję internautów. Jakby tego było mało, to ze zirytowanymi widzami filmu na YouTube nikt z partii nie dyskutuje. Mamy więc polityka przemawiającego do społeczności, a nie lidera rozmawiającego ze społecznością - dodaje analityk.

Ten spot jest przykładem, jak nie należy traktować wyborców - nie ma wątpliwości Berezowski, choć jak przekonuje, prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych może być dobrym sposobem na pozyskanie głosów. Zwłaszcza młodszych i często niezdecydowanych wyborców.

Najlepszym przykładem na świecie jest Barack Obama, którego można nazwać też prezydentem Facebooka - zaznacza analityk NapoleonCat.com. - Jego zdjęcie wrzucone tuż po zwycięstwie w wyborach osiągnęło rekordową liczbę polubień w historii tego serwisu społecznościowego. Trzeba jednak pamiętać, że internauci w sieci tak samo mocno wyrażają swoją sympatię, co i antypatię, a media społecznościowe są właśnie od tego, by z tą społecznością, wyrażającą niechęć, rozmawiać - podkreśla Oskar Berezowski.

ZOBACZ SPOT INAUGURUJĄCY KAMPANIĘ POLSKI RAZEM JAROSŁAWA GOWINA: