Jak poinformowała kolejowa spółka, między czerwcem 2017 r. a lipcem 2018 r. zaplanowano zamknięcie 60 km odcinka Podstolice – Konin, z kolei od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. wstrzymanie ruchu i najcięższe prace modernizacyjne będą prowadzone na 40 km odcinku Konin – Barłogi.

"Równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy. Wykonamy w tym czasie bardzo duży zakres prac. Planujemy wspólnie z partnerami tzn. przewoźnikami i samorządem, optymalne dla pasażerów zmiany w komunikacji" – mówi, cytowany w komunikacie, Sebastian Mech, dyrektor projektu z PKP PLK.

PLK wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego ustaliły, że do obsługi ruchu regionalnego, w czasie prowadzonych robót, na zamkniętych odcinkach będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Kolej obiecuje, że po zakończeniu remontu linią pojedzie więcej pociągów, perony będą wyremontowane, będą też sprawniejsze połączenia regionalne.