TV Biznes powstała w 2004 r. Sfinansował ją biznesmen i biochemik prof. Piotr Chomczyński, do którego należy prawie 100 proc. udziałów. Kanał dociera, poprzez platformy satelitarne i telewizje kablowe, do 26 proc. Polaków. Dziennie ogląda go 170 tys. osób (dane TNS OBOP). Ramówkę TV Biznes wypełniają przede wszystkim serwisy biznesowe, rozmowy z ekonomistami i przedsiębiorcami. Z telewizją związani są m.in. Janusz Korwin-Mikke i Ryszard Bugaj.

Według naszych informacji do Zygmunta Solorza-Żaka wpłynęły dwie oferty: współpracy programowej i kupna telewizji. "Rozważamy jej zakup, decyzję podejmiemy w styczniu" - mówi nam anonimowo osoba zbliżona do prezesa Solorza. Piotr Barełkowski prezes TV Biznes, twierdzi, że stacja rozmawia z Grupą Polsat jedynie o współpracy programowej. "Będziemy mieli udziałowca, ale nie mogę jeszcze powiedzieć, kto to jest. Myślę, że będziemy mogli go ujawnić w styczniu" - mówi szef TV Biznes.

Na czym ma polegać współpraca programowa, nie chciał jednak zdradzić. Według informacji DZIENNIKA w TV Biznes miałby zainwestować osobiście Zygmunt Solorz–Żak, a nie spółka należąca do Grupy Polsat.
W negocjacjach może pojawić się jednak problem. Chodzi o cenę, jaką może zażądać za stację Chomczyński. Rok temu mówił, że zainwestował w nią już 25 mln zł. Można się więc spodziewać się, że podobną kwotę będzie chciał uzyskać z jej sprzedaży. Według naszych informacji Solorz nie chce dać takich pieniędzy za niszową telewizję.

Jednocześnie pojawia się pytanie: po co więc najbogatszemu Polakowi telewizja o niewielkiej oglądalności? "Marzy, żeby konkurować z TVN 24, a ten kanał miałby być podstawą do spełnienia tych marzeń" - mówi nam osoba z otoczenia właściciela Polsatu. Józef Birka, członek rady nadzorczej Telewizji Polsat, nie chciał komentować naszych informacji.

Swój kanał informacyjny TVP Info przygotowuje tymczasem Telewizja Polska. Ma powstać na bazie TVP 3. Jego start planowany jest na połowę 2007 r.








Reklama