Za reklamą stoi norweski portal Victoria Milan, znany z tego, że jego kampanie trwają nierzadko nie dłużej niż 30 godzin.

Kiedy wchodził on np. na szwedzki rynek, to promował się hasłem: Jesteś żonaty/Masz męża? Zacznij żyć na nowo – znajdź sobie kochankę/kochanka. Do tamtejszej Komisji Etyki Reklamy wpłynęło wówczas ponad dwieście skarg.

Teraz reklamy pojawiły się centrum Warszawy, jak informuje Newsweek.pl. Można na nich zobaczyć jednego z braci Kaczyńskich z kotem. Hasło głosi: W Twoim związku brak pazura? Spróbuj romansu.

- Z punktu widzenia prawa nie jest to przestępstwo - komentuje dla portalu dziennik.pl Dariusz Ślepokura, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie. I dodaje jednym tchem: - W tym przypadku ma zastosowanie prawo cywilne. W grę może wchodzić naruszenie dóbr osobistych, bo wykorzystano wizerunek bez zgody samego zainteresowanego.

Choć podano, że jest to Jarosław Kaczyński, to niewykluczone, że w rzeczywistości użyto zdjęcia zmarłego w katastrofie w Smoleńsku w 2010 roku Lecha Kaczyńskiego.