Według "Rz", kampania ma w kompleksowy sposób docierać z przesłaniem pokazującym, dlaczego zmiany w sądownictwie są niezbędne i "zatrzeć złe wrażenia po burzliwej dyskusji na temat reformy sądownictwa, którą zakończyły prezydenckie weta".

Reklama

Jak ustaliła gazeta, kampania rusza w piątek. Odpowiada za nią Polska Fundacja Narodowa - organizacja powołana do życia przez 17 państwowych spółek. Kampania ma obejmować m.in. serię billboardów z hasłami dotyczącymi zmian i odesłaniem do specjalnej strony internetowej.

Kampanię przygotowali dawni PR-owcy Beaty Szydło

Tymczasem jak informuje Onet.pl, właścicielami domeny internetowej takjakbylo.pl, do której odsyłają billboardy, jest Solvere Sp. z o.o. Założycielami firmy są związani z PiS-em od lat Piotr Matczuk i Anna Plakwicz.

Obydwoje rozpoczęli pracę dla rządu po wygranych przez PiS wyborach w 2015 r. Matczuk został szefem Centrum Informacyjnego Rządu (CIR), a Plakwicz dyrektorem departamentu obsługi medialnej w tej instytucji. Pracę w kancelarii zakończyli w połowie maja. Jak donosi Onet.pl, miało to być skutkiem konfliktu z Elżbietą Witek, pełniącą funkcję szefowej gabinetu premier Szydło, rzecznikiem rządu Rafałem Bochenkiem i prawdopodobnie z samą prezes rady ministrów.

Dalej, powołując się na swoje źródła, Onet.pl informuje, że dawni współpracownicy premier Szydło pozostają od lat w bliskich kontaktach z Adamem Hofmanem. Ta informacja, według portalu, dopiero niedawno dotarła do obecnych bliskich współpracowników premier Szydło i została przyjęta dość chłodno. Ten były rzecznik PiS został usunięty z partii decyzją Jarosława Kaczyńskiego.

Reklama

"Kampania wymierzona w prezydenta"

Jak twierdzi Onet.pl, jest jeszcze jeden cel tej kampanii: ma ona uderzać pośrednio w prezydenta Andrzeja Dudę. Za jej pomocą PiS będzie chciało wywrzeć presję na prezydencie, który pracuje nad własnymi projektami reform w Sądzie Najwyższym i Krajowej Radzie Sądowniczej, pokazując Polakom wszystkie patologiczne przykłady z prac sądów.

Politycy PiS ą przekonani, że wobec takiego argumentu prezydent nie będzie mógł pozostać obojętny.

"Polska Fundacja Narodowa została utworzona przez premier Szydło 21 czerwca br. z budżetem ok. 100 mln zł. Jej celem ma być budowanie polskiej marki. Na jej działalność co roku składa się 17 państwowych spółek: Enea, Energa, PGE, Grupa Azoty, Lotos, Tauron, PKN Orlen, PGNiG, PZU, PKO BP, GPW, KGHM, Totalizator Sportowy, Polska Grupa Zbrojeniowa, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Polskie Koleje Państwowe i Polski Holding Nieruchomości".