TNS OBOP przygotował dla portalu Wirtualnemedia.pl listę 30 spotów, które w kwietniu przyciągnęły przed ekrany telewizorów najwięcej Polaków.

Reklama

>>>Bruce Willis twarzą polskiej wódki

Prawdziwym hitem okazała się reklama... leku na prostatę "Prostamol Uno". Przed telewizorami podczas jej emisji zasiadło aż 6 mln 437 tys. widzów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się spoty Gazety Prawnej (6,346 mln) , żelu przeciwbólowego Ketonal (6,346 mln) i plastrów zapobiegających chrapaniu (6,344 mln).

>>> Badanie raka prostaty u każdego 50-latka

Czyżby Polacy żywo zainteresowali się chorobami prostaty, zmienili gusty czytelnicze, albo notorycznie budzili partnerki chrapaniem? Okazuje się, że sprawa z reklamami wcale nie jest taka prosta. O oglądalności reklamy decyduje bowiem przede wszystkim jej czas emisji, a nie jej temat, czy też jakość wykonania.

Wszystkie spoty z listy, które biły w kwietniu rekordy popularności, puszczane były w niedzielny wieczór pomiędzy 20-tą a 21-wszą. Decydujący okazał się także kanał emisji oraz program, który poprzedzają, czy też pojawiają się po nim. Konkurencję wykosiły reklamy z TVP1, które okalały serialowy hit "Ranczo". I nic dziwnego w końcu ogląda go średnio ponad 7 milionów Polaków.

Ale może dzięki temu, że ktoś z nich kątem oka obejrzy spot, albo usłyszy o problemie z prostatą, pójdzie do lakrza. A sprawa jest naprawdę alarmująca. W Polsce każdego roku raka prostaty rozpoznaje się u ponad 7 tys. mężczyzn, a ponad 3,6 tys. z tego powodu umiera.

>>> Gdzie pokonasz raka? Raczej nie w Polsce