Radio Watykańskie przewiduje, że do końca czerwca będzie miało podpisane umowy reklamowe o wartości nawet do 200 tysięcy euro. To pierwszy raz w 80-letniej historii rozgłośni, do tej pory nigdy nie emitowała ona reklam. Radio Watykańskie jednak nie będzie emitować wszystkich spotów. Reklamować będzie jedynie usługi i produkty nieskazitelne moralnie. Do takich zalicza na przykład napój Coca-Cola.

Reklama

>>>Coca-Cola rusza z nową kampanią reklamową

Czy polskie rozgłośnie katolickie pójdą w ślady Radia Watykańskiego? To bardzo możliwe. Jednak nie wiadomo, czy łatwo znajdą chętnych na reklamowanie się na ich falach. "Nie interesuje nas, czy medium jest katolickie, czy nie. Znaczenie ma jedynie to, czy trafia do naszej grupy docelowej" - mówi DZIENNIKOWI Katarzyna Borucka, rzecznik Coca-Cola Poland Services.

"Na pewno nie reklamowalibyśmy się w katolickiej rozgłośni. W ogóle z zasady nie reklamujemy się w radio, stawiamy na telewizję" - mówi DZIENNIKOWI Eliza Freitag z firmy Zbyszko, producenta Polocoli. "Jednak telewizja Trwam, ani żadna inna telewizja katolicka nas nie interesuje. To nie ta grupa docelowa" - dodaje Freitag.

Reklama