KRRiT poinformowała, że 1 lipca 2015 r. podjęła uchwałę w sprawie wszczęcia postępowania o cofnięcie koncesji udzielonej spółce „Hobby” Sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie. Zdaniem rady nadawca rażąco narusza warunki określone w ustawie o radiofonii i telewizji.

Chodzi o to, że uprawnienia z koncesji są niezbywalne, sama zaś koncesja nie może być przedmiotem transakcji handlowych. 

Tymczasem legionowskie radio oddaje pasmo między godziną 21.00, a 22.00 Rosjanom. Wyzbywa się tym samym wpływu na treść i sposób zestawiania części programu na rzecz "Radia Sputnik". KRRiT uznała więc, że spółka nie wypełnia w tym zakresie znamion nadawcy.

KRRiT zarzuca spółce, że narusza ustawową zasadę samodzielności, w myśl której nadawca kształtuje program samodzielnie i ponosi odpowiedzialność za jego treść.

KRRiT wytknęła też właścicielom radia, że w przeszłości już mieli problemy - nie uregulowali opłaty koncesyjnej. Z tego powodu spółka miała stracić koncesję już w 2011 roku. Do tego doszły nieprawidłowości programowe. Wtedy sprawa skończyła się dla spółki pozytywnie. Teraz może być jednak inaczej.

"Radio Sputnik" - podobnie jak działające w Polsce portal i internetowe radio Sputnik należą do potężnego rosyjskiego koncernu. W jego posiadaniu są też agencja informacyjna Ria Novosti oraz Russia Today - telewizja informacyjna o globalnym zasięgu nazywana przez krytyków "tubą propagandową" Kremla.

Wielbiciel legionowskiego radia Hobby przyznaje, że pieniądze od Rosjan, to jedna trzecia ich budżetu.