Nowo odkryta planeta jest tylko dwa razy większa od Ziemi. Dotychczas większość globów znajdowanych przez astronomów w naszej galaktyce miała masę kilkakrotnie przekraczającą masę naszej planety. Glob krąży wokół słynnej gwiazdy Gliese 851, wokół której leży też kilka innych dobrze poznanych egzoplanet.

O gwieździe Gliese 851 zrobiło się głośno dwa lata temu, kiedy to Stephen Udry dopatrzył się w jej pobliżu planety ochrzczonej Gliese c. Okazało się, że znajduje się w takiej odległości od macierzystej gwiazdy, która pozwala na istnienie na jej powierzchni ciekłej wody. Co więcej, z perspektywy odległości kosmicznych planeta leży blisko od Ziemi - dzieli ją od naszego globu ok. 20,5 lat świetlnych (194 biliony kilometrów).

Odkryta właśnie planeta, ochrzczona Gliese e, okrąża macierzystą gwiazdę w nieco ponad 3 dni. Niestety jest zbyt blisko Gliese 851, by mogło na niej istnieć życie. Jednak, jak podkreślają naukowcy, odkrywanie coraz mniejszych planet to krok w kierunku znalezienia w kosmosie bliźniaczki naszego globu.

Planetę odnalazł międzynarodowy zespół naukowców, korzystając z teleskopu w La Silla w Chille.