"Przeanalizowaliśmy ze specjalistami od projektowania i od budowy tras i węzłów komunikacyjnych obwodnicę śródmiejską, by zrealizować trzeci punkt mojego programu - +warszawskie tempo+. Obwodnica śródmiejska może być zakończona na otwarcie Euro 2012" - powiedział Bielecki na czwartkowej konferencji prasowej.
Bielecki, który jest architektem, podkreślił, że stolica potrzebuje przemyślanego planu komunikacyjnego. "Teraz budujemy w rozproszony sposób, w różnych miejscach Warszawy węzły komunikacyjne, które nie zamykają się w żaden system" - mówił. Jego zdaniem z tego powodu nadal jest bardzo duży ruch samochodowy w Śródmieściu. "Tego żadne europejskie miasto nie jest w stanie wytrzymać" - ocenił Bielecki.
Kandydat na prezydenta stolicy zaprezentował plan budowy pięciu węzłów po prawej stronie Wisły za łącznie 500 mln zł i pięciu w lewobrzeżnej Warszawie za 490 mln zł. Po praskiej stronie miałyby powstać: węzeł "Żaba" z tunelem (za ok. 100 mln zł), węzły z estakadą: "Radzymińska" (za 70 mln zł), "Trasa Świętokrzyska"(50 mln zł), "Kozia Górka" (140 mln zł) i "Wiatraczna" (140 mln zł).
Na część śródmiejską obwodnicy składałyby się węzeł "Lotnika" z tunelem i estakadą (za 150 mln zł), węzły z estakadą: "Zawiszy" (150 mln zł), "Prosta" (50 mln zł), "Okopowa" (70 mln zł), Radosława (70 mln zł).
Zdaniem Bieleckiego miastu może nie wystarczyć funduszy, więc inwestycję trzeba zrealizować w partnerstwie publiczno-prywatnym. Bielecki ocenił, że łączny koszt budowy węzłów - ok. miliard zł - nie jest bardzo wysoki. "Jeśli jakaś firma podjęłaby się zrobienia całego ciągu węzłów, to zeszlibyśmy i z tego poziomu" - podkreślił kandydat.
Oprócz Bieleckiego o fotel prezydenta Warszawy ubiegają się także: urzędująca prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO), Wojciech Olejniczak (SLD), Danuta Bodzek (PSL), Katarzyna Munio(Warszawska Wspólnota Samorządowa), były wiceminister obrony narodowej Romuald Szeremietiew (kandydat niezależny), Janusz Korwin-Mikke (wspierany przez Ruch Wyborów Janusza Korwin-Mikke) oraz kandydat Prawicy Rzeczypospolitej i UPR Piotr Strzembosz.