Sprzedaż iPhone'a - genialnego połączenia telefonu, odtwarzacza muzyki, filmów, aparatu fotograficznego oraz urządzenia GPS - rozpocznie się w największych polskich miastach tuż po północy z czwartku na piątek.

Operatorzy postanowili w specjalny sposób uczcić premierę przebojowego gadżetu i sprawić, by pierwsi klienci na długo zapamiętali te chwile. W nocy z czwartku na piątek wielu miejscach odbędą się specjalne imprezy połączone z nocnymi zakupami.

Reklama

Na przykład pod warszawską siedzibą i głównym salonem Ery już od wczesnych godzin wieczorem w czwartek rozpocznie się wielka impreza, która ma przypominać atmosferą to, co działo się z okazji premier kolejnych tomów przygód o Harrym Potterze. W programie, oprócz wspólnego odliczania, mają się znaleźć, m.in. pokazy taneczne uczestników popularnego show telewizyjnego "You Can Dance", występy DJ-ów oraz inne niespodzianki.

Na nocną sprzedaż iPhone'ów zdecydowała się nie tylko Era, ale także Orange. "Jesteśmy niemal pewni, że kolejki zaczną się ustawiać ze znacznym wyprzedzeniem" - mówi DZIENNIKOWI Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, do której należy Orange.

Kolejek przed sklepami spodziewa się także Paweł Szarkowski, dyrektor Biura Marketingu w Erze. "Między innymi z tego powodu już od 8 sierpnia w Erze można było podpisać umowę tak, by otrzymać telefon kurierem, bez konieczności stania w kolejkach" - wyjaśnia Szarkowski DZIENNIKOWI.

Z tej wygodniejszej opcji skorzystała m.in. Dorota Firley, psycholog z Warszawy. Dorota od kilku lat używa komputera Apple’a oraz iPoda, czyli wyprodukowanego przez firmę Apple odtwarzacza plików mp3. "Niedługo kończy mi się umowa w Erze, więc gdy okazało się, że w ofercie sieci pojawi się iPhone 3G, postanowiłam skorzystać z okazji" - mówi w rozmowie z DZIENNIKIEM. Dorota zarejestrowała się na specjalnej stronie poświęconej komórce, a następnie zamówiła iPhone’a w przedsprzedaży. "Dzięki temu telefon zostanie dostarczony mi prosto pod drzwi mojego domu" - dodaje.

Inni są bardziej niecierpliwi. Na internetowym portalu allegro.pl znalazły się nawet oferty sprzedaży miejsc w kolejkach, które ustawią się przed salonami Ery. Za numer 1 w kolejce w Poznaniu niektórzy są skłonni zapłacić ponad 200 zł. Powód zakupowego boomu jest oczywisty - iPhone po raz pierwszy będzie dostępny w polskich sklepach i to od razu w najnowszej wersji.

Reklama

O tym, jakie jest zainteresowanie iPhonem, świadczy również ilość zgłoszeń na specjalnych stronach operatorów poświęconych telefonowi. Na uruchomionej już na początku sierpnia witrynie PTC (operator sieci Era) zarejestrowało się ponad 35 tys. ciekawych gadżetu osób. Nieco mniej osób (ponad 33,5 tys.) zapisało się na uruchomionej potem iPhone’owej stronie Orange. Dlatego operatorzy, spodziewając się inwazji klientów, od dawna się do niej przygotowywali.

Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że mimo to telefon ma ogromną szansę zostać bestsellerem. "Na pewno będzie jednym z tzw. topowych modeli telefonów" - przewiduje szef portalu GSMOnLine.pl poświęconego telekomunikacji Wojciech Piechocki. Jego zdaniem iPhone ma już w Polsce status gadżetu kultowego, choć w dość wąskim gronie osób.

Pierwszej wersji iPhone’a, która pojawiła się na świecie w ubiegłym roku, używają w Polsce osoby pracujące w mediach, reklamie, PR, fani marki Apple oraz gadżeciarze. Operatorzy szacują, że chociaż iPhone’ów oficjalnie nikt do Polski dotąd nie importował, to do rąk polskich użytkowników trafiło ich kilkadziesiąt tysięcy.

"Mimo niedoskonałości jakie posiadał telefon pierwszej generacji, stał się on jednym z najbardziej pożądanych produktów. Przyczynił się do tego wygląd i łatwość obsługi. Dzięki dotykowego ekranowi po telefonie można nawigować jednym palcem" - mówi Jakub Kram, dzienikarz Onet.pl, specjalista w dziedzinie nowych technologii.