Kampania Polskiej Fundacji Narodowej "Sprawiedliwe sądy", która - w zamyśle jej autorów - ma przybliżyć polskiej i zagranicznej opinii publicznej cele i szczegóły reformy wymiaru sprawiedliwości, od początku budzi kontrowersje. Posłowie PO złożyli wniosek o jej zbadanie przez CBA; Nowoczesna skierowała pismo do szefa PKW o kontrolę i sprawdzenie, czy nie dochodzi do złamania ustawy o partiach politycznych i finansowaniu partii politycznych przez Polską Fundację Narodową. PKW ma się zająć sprawą w poniedziałek.

Kampania "Sprawiedliwe sądy" objęła reklamę zewnętrzną, telewizję, internet, social media oraz prasę. Jak podaje Presserwis, po fali krytyki ze strony przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości, dziennikarzy i polityków, z kampanii zdecydowała się wycofać Grupa Onet-RAS Polska.

Zatrzymaliśmy emisję, ponieważ potwierdzenie realizacji kampanii było błędem. Treść kampanii nie jest zgodna z zasadami i wartościami Grupy Onet-RAS Polska. (...) Szczerze żałujemy popełnionego błędu - poinformowała Presserwis dyrektor komunikacji korporacyjnej Grupy Onet-RAS Polska Agnieszka Odachowska. Zapewniła, że przychód z wyemitowanej kampanii zostanie przekazany na rzecz organizacji lub instytucji, które bronią wolności słowa.

Kampania nie ukaże się w mediach Agory - poinformowała specjalistka ds. komunikacji korporacyjnej Grupy Agora Malwina Kaźmierska. Redaktor naczelny "Dziennika Gazety Prawej" Krzysztof Jedlak, podaje z kolei, że reklama nie ukaże się również w "DGP".