Według chińskiej telewizji państwowej CCTV, jeden z lokali McDonald's w Pekinie sprzedawał skrzydełka kurczaka 90 minut po ich przygotowaniu, podczas gdy według standardów firmy ograniczenie czasowe wynosi 30 minut. Z kolei supermarket Carrefour w mieście Zhengzhou miał zdaniem CCTV przedłużyć datę spożycia części mięsa kurczęcego oraz sprzedawać mięso zwykłych kurczaków, jako znacznie droższe mięso kurczaków hodowanych na wolnym wybiegu.

Opinią publiczną w Państwie Środka, co pewien czas wstrząsają kolejne alarmujące doniesienia o szkodliwości danych artykułów żywnościowych, między innymi oleju czy mleka dla niemowląt.

W ubiegłym roku amerykańska sieć supermarketów Walmart musiała zapłacić karę finansową i na dwa tygodnie zamknąć 13 sklepów w związku z zarzutami, że sprzedaje zwykłą wieprzowinę, jako drogie mięso z hodowli organicznej.