Według raportu przygotowanego przez firmę antywirusową McAfee i ekologów co roku do internetu trafiają 62 bln reklamowych maili.

Wbrew pozorom ich obsługa jest szkodliwa dla środowiska. Np. kasując codziennie rano spam, który przedarł się na naszą pocztę, tracimy sporo energii. I chociaż zajmuje nam to nie więcej niż chwilkę, to sumując podobne działania wszystkich obsługujących komputery traci się ogromne ilości energii (a do atmosfery trafia związany z jej produkcją dwutlenek węgla).

Reklama

Według raportu w ten właśnie sposób spam jest odpowiedzialny za wypuszczenie do atmosfery 17 mln ton CO2 rocznie. Gdyby udało się zmniejszyć go o 75 proc., dla środowiska byłaby to taka sama ulga jak po zniknięciu z dróg 2,3 mln samochodów.

"Nasze badania jasno wskazują, że jedną z przyczyn zmian klimatycznych są niechciane wiadomości" - powiedział Jeff Green, wiceprezydent McAfee.