Decyzję dostała już TVP i producent szczepionki - firma Wyeth. Rzecznik Ministerstwa Zdrowia Paweł Trzciński tłumaczy, że reklama była sprzeczna z prawem.

Reklama

W filmie pokazano ciężko chore dziecko i rozpaczającą matkę. Kadrom towarzyszyło hasło: "Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło". "Reklama szczepionki została tak skonstruowana, żeby wywołać u odbiorcy strach i wrażenie, że jak nie kupi się produktu, to na pewno będzie nieszczęście. Co więcej, nakłaniała do kupna produktu dostępnego tylko na receptę" - wyjaśnia Trzciński.

Pneumokoki to bakterie powodujące zakażenia górnych i dolnych dróg oddechowych. Mogą prowadzić do zapalenia płuc, posocznicy (sepsy), czy też groźnego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Pneumokoki wywołują też wiele zagrażających życiu i zdrowiu powikłań. Jak wynika z danych WHO, infekcje pneumokokowe szczególnie zagrażają osobom powyżej 65. roku życia oraz dzieciom młodszym niż dwuletnie.