Pomysł wiąże się z niedawną akcją reklamową jednej z sieci handlowych oferujących sprzęt RTV. W kilku województwach zawisły billboardy z haslami "zajeb... wyprzedaż" i "o kur... ka! taniej do 40 procent".
>>> Reklamują sprzęt AGD "kur.ą"
"Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że tych słów używają nawet dzieci i można je usłyszeć czasami w telewizji. Nie oznacza jednak, że powinniśmy je promować" - mówi TVP Info poseł Wojciech Żukowski.
Jego zdaniem obowiązujące obecnie przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które za czyn niezgodny z prawem uznają reklamę sprzeczną m.in. z dobrymi obyczajami, są niejasne. Dlatego prośbą o uregulowanie przepisów zwrócił się do ministra kultury Bogdana Zdrojewskiego.
Zapowiada, że jeśli minister nie zajmie się sprawą, będzie starał się pozyskać dla pomysłu innych posłów i wspólnie przeforsować swój plan.