Bydgoska firma Oponeo starała się o adres Opony.pl już od sześciu lat. Ostatecznie, żeby przejąć dwa najbardziej pożądane adresy w branży: Opony.pl i Ogumienie.com, musiała kupić całą firmę handlującą oponami Favonie Trading Ltd. Zapłaciła za nią 13,2 mln zł.

- Nie ukrywamy, że naszym celem były głównie domeny. To nam daje 75 procent całego rynku e-handlu oponami - mówi Monika Siarkowska, szefowa działu PR w Oponeo.

Podobnych transakcji będzie coraz więcej. Z danych portalu CenyDomen.pl wynika, że handel adresami internetowymi rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze dwa lata temu wszystkie sprzedane w Polsce adresy były warte około 700 tys. zł, w 2009 roku było to 8 razy więcej. Sto najdroższych zmieniło właścicieli za 1 mln 650 tys. zł. To dane z oficjalnie ogłoszonych transakcji.

- Wiele jest zawieranych po cichu. Zarówno kupujący, jak i sprzedający nie chcą się chwalić, ile zapłacili - opowiada Daniel Dryzek, inwestor rynku domen i organizator największych targów w tej dziedzinie MeetDomainers.

Handlem adresami internetowymi zajmuje się dziś w Polsce około 200 osób. Wszyscy polują na swój samorodek - żyłę złota - jak trzy lata temu adres www.n.pl, za który koncern ITI zapłacił 150 tys. zł.

Podobnie operator komórkowy uznał, że opłaca mu się odkupić od agencji reklamowej adres Orange.pl. Ostatecznie miał zapłacić 150 tys. euro, czyli ponad pół miliona złotych.









Reklama