Za skierowaniem projektu do Sejmu zagłosowało 33 senatorów, w większości z PiS. Przeciw było 49, głównie z PO. Wstrzymało się trzech. Oznacza to, że Senat zakończył prace nad projektem w ostatnim momencie, w którym mógł to zrobić.
Izba pracowała nad projektem od połowy grudnia. Jego autorami była grupa 17 senatorów, w większości z PiS, ale także z PO i PSL.
Gdyby nowelizacja ustawy weszła w życie, zakaz emisji reklam piwa obowiązywałby w godzinach 6-23, a nie jak obecnie - w godzinach 6-20. Taki zakaz obowiązywał w Polsce do 2002 r.
Ustawa zakazałaby także reklamy piwa na billboardach oraz ruchomych powierzchniach reklamowych. Obecnie jest ona dozwolona, jeśli 20 proc. jej powierzchni zajmuje widoczna i czytelna informacja o szkodliwości alkoholu lub o zakazie jego sprzedaży małoletnim. Nowela podniosłaby też maksymalny wymiar grzywny za reklamę i promocję napojów alkoholowych wbrew ustawowym zakazom - z 500 tys. zł do 1 mln zł.
Wnioskodawcy chcieli także zakazu sprzedaży, podawania i picia napojów alkoholowych na stacjach paliw, stadionach, kąpieliskach i pływalniach, w zakładach opieki zdrowotnej, domach opieki społecznej oraz w miejscach, gdzie organizowane są turnusy rehabilitacyjne.
Przeciwny rozszerzeniu zakazu reklamy piwa jest m.in. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Według Związku problemem w Polsce nie jest reklama, a duża dostępność alkoholu dla nieletnich i to w kierunku jej ograniczenia powinna zmierzać nowelizacja ustawy.
Z informacji Rady Etyki Reklamy wynika, że spośród skarg konsumentów, które wpływają do rady, mniej niż 1 proc. dotyczy reklam piwa.