W ostatnich latach firmy kurierskie dokonały znacznego postępu, aby dostarczanie paczek klientom było jak najbardziej wygodne. Skrócono czas dostawy, wprowadzenie różnorodnych punktów odbioru w przypadku nieobecności odbiorcy oraz stworzenie aplikacji umożliwiających łatwe śledzenie statusu przesyłek. Teraz Poczta Polska postanowiła dostosować się do aktualnych standardów i wprowadziła nową usługę. W dodatku za darmo.

Reklama

Poczta Polska wyśle powiadomienia o przesyłce

Dotychczasowe elektroniczne powiadomienia o stanie przesyłki były dostępne tylko dla klientów korzystających z usług kurierskich Pocztexu, należących do Poczty Polskiej. Jednak teraz ta opcja będzie również dostępna dla odbiorców przesyłek rejestrowanych, w tym listów poleconych.

Teraz elektroniczne powiadomienia mogą trafić także do adresatów innych przesyłek rejestrowanych, w tym przesyłek listowych poleconych. Bez żadnych dodatkowych opłat na numer telefonu lub adres mailowy adresata, podany przez nadawcę, przesyłana jest informacja o planowanym doręczeniu przesyłki - powiedział Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Klienci będą otrzymywać wcześniej powiadomienia o nadchodzących listach oraz zostaną poinformowani, jeśli przesyłka nie zostanie dostarczona z powodu ich nieobecności. W takim przypadku zostaną im także udostępnione informacje o dacie i miejscu, w którym będzie można osobiście odebrać paczkę. Dotychczas takie informacje były dostępne na drukowanych awizach wrzucanych do skrzynek pocztowych.

Reklama

Darmowa usługa od Poczty Polskiej

Nowa dla Poczty Polskiej usługa będzie całkowicie bezpłatna, a informacje będą wysyłane na numer telefonu lub adres e-mail odbiorcy, podane przez nadawcę. Wiadomość zawsze dotrze do odbiorcy rano, jeszcze przed rozpoczęciem doręczania przesyłek przez pracowników Poczty Polskiej. Warto zauważyć, że wprowadzenie tej usługi nie oznacza likwidacji awizo. Papierowe potwierdzenia nadal będą wrzucane do skrzynek pocztowych ze względu na wymogi prawne.

Usługa elektronicznych powiadomień nie obejmuje przesyłek z zadeklarowaną wartością oraz przesyłek rejestrowanych doręczanych na podstawie przepisów innych ustaw niż ustawa Prawo pocztowe, które regulują sposób, zasady i tryb doręczania (np. postępowanie cywilne, karne, administracyjne, podatkowe, sądowo-administracyjne, naruszenie dyscypliny finansów publicznych).

Jak skorzystać z tej usługi?

Aby móc korzystać z elektronicznych powiadomień dla przesyłek rejestrowanych, nadawca musi dostarczyć numer telefonu lub adres e-mail adresata. Ten wymóg można spełnić poprzez wypełnienie papierowego dokumentu nadania, który można uzyskać w placówkach pocztowych, lub za pomocą elektronicznej książki nadawczej dostępnej w systemie Elektronicznego Nadawcy (EN).

Poczta Polska, biorąc pod uwagę kwestie ekologiczne, promuje wykorzystanie elektronicznych powiadomień. Ta inicjatywa zmierza do zmniejszenia zużycia papieru oraz wpisuje się w ogólnoświatowe tendencje związane z ochroną środowiska.