Jak dodał Kościński, planowane zwolnienia dotyczą pracowników zatrudnionych na etacie; w Presspublice jest ich mniej niż 600. Pod koniec października nowy zarząd spółki informował, że wydawnictwo zatrudnia i współpracuje w sumie z 790 osobami.

W ciągu najbliższych dni związki zawodowe powinny przystąpić z pracodawcą do negocjacji warunków zwolnień - jest na to 20 dni. Jak dowiedziała się PAP ze źródeł w Presspublice, negocjacje rozpoczną się w poniedziałek. Jeśli porozumienia nie będzie, pracodawca może wydać regulamin zwolnień.

Reklama

Informację o planowanych zwolnieniach potwierdził w rozmowie z PAP Jarosław Knap - doradca Gremi Media, nowego właściciela Presspubliki. Dodał, że negocjacje ze związkami zawodowymi będą dotyczyć zarówno skali, jak i terminów zwolnień. Nie chciał powiedzieć, kto dokładnie miałby zostać zwolniony.

"Nie stawiamy ultimatum, pokazujemy zakres działalności spółki i konieczny - naszym zdaniem - zakres zwolnień. Cały czas chcemy i rozmawiamy ze związkami" - zaznaczył.

W połowie października br. właściciel spółki Gremi Media Grzegorz Hajdarowicz podpisał umowę kupna 48,99 proc. udziałów wydawnictwa od spółki Skarbu Państwa Przedsiębiorstwa Wydawniczego "Rzeczpospolita". Wcześniej Gremi Media przejęła kontrolny pakiet 51,01 proc. udziałów Presspubliki od brytyjskiego funduszu Mecom.

Reklama

W spółce zmienił się wówczas zarząd - nowym prezesem został szef funduszu NFI Jupiter Dariusz Leśniak. Podczas konferencji prasowej pod koniec października Leśniak poinformował, że po dziewięciu miesiącach br. wydawnictwo ma straty w wysokości 12,2 mln zł, a według prognozy na koniec roku strata wyniesie 15,6 mln zł.

Nowy prezes spółki uniknął wówczas odpowiedzi na pytanie, czy Presspublica zamierza ograniczyć zatrudnienie. Zaznaczył jednak, że celem spółki jest wygenerowanie zysku w 2012 r. oraz ograniczenie wysokości straty przewidywanej na koniec br.

Presspublica to wydawca m.in. dziennika "Rzeczpospolita" (sprzedaż miesięczna ok. 140 tys. egz.), gazety "Parkiet" (sprzedaż ok. 9 tys.), tygodnika "Uważam Rze" (sprzedaż ok. 130 tys.) oraz portali internetowych, w tym portalu rp.pl.