Przed Nowym Rokiem w Chinach, jak i w dużej części Azji, zewsząd "atakują" świnki w postaci maskotek, wizerunkw na plakatach i zabawek. Ale kiedy szwajcarski koncern Nestle chciał wykorzystać postać świni w reklamie telewizyjnej, CCTV oburzyła się. I nie wydała na to zgody.
W samych Chinach mieszka około 18 milionów muzułmanów i telewizja nie chciałaby urazić " w świński sposób" ich uczuć religijnych.
Z powodu Roku Świni nie tylko Chiny mają problem. Na przykład w Tajpej obrażony poczuł się imam Wielkiego Meczetu. Bo władze Tajwanu przysłały mu
kartkę z noworocznymi życzeniami. I nie byłoby w tym nic niestosownego, gdyby nie to, że widniały na niej cztery różowiutkie prosiaczki.
Świnie są ocenzurowane przez chińską telewizję, mimo że w Państwie Środka zbliża się Nowy Rok, którego patronką jest Ognista Świnia. Chińczycy nie bedą pokazywali tych zwierząt, by nie urazić muzułmanów, dla których jest to stworzenie nieczyste.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama