Dziennikarze zapytali szefa Europejskiego Centrum Solidarności - które organizują gdański koncert - o przetargi na obsługę imprezy. Ojciec Maciej Zięba z ECS miał ustosunkować się do - jak to napisała "Gazeta Polska" - plotki, że wśród agencji i firm realizujących obchody znajduje się Signum Promotion, agencja reklamowa należąca do matki ministra Sławomira Nowaka.

"Wszystkie firmy wybraliśmy w przetargach. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy akurat ta agencja jest wśród nich. Jeśli dawała lepszą cenę, to może jest" - odpowiedział o. Zięba.

O. Zięba przyznał, że o wyborze australijskiej gwiazdki decydował szef kancelarii premier Sławomir Nowak. "Minogue została wybrana z listy piętnastu wykonawców. Gwiazdami interesowały się osoby z kręgów rządowych. W dużej mierze o wyborze przesądził minister Sławomir Nowak" - mówi "Gazecie Polskiej" o. Zięba.

Koszty koncertu to w sumie 14,5 mln zł. Jak wylicza "GP" przygotowanie sceny, honorarium Scorpionsów i polskich gwiazd (Tilt, Kombi, Kora, Lombard) to wydatek 3,5 mln zł. Dla Minogue zostaje wiec 11 mln zł. Tymczasem legendarny zespół "Rolling Stones" daje koncerty za honorarium wysokości 8 mln zł.





Reklama