Egzorcyści w Polsce ostrzegają klientów sklepów, by strzegli się ciemnych mocy szatana - drwi z doniesień z Polski "Daily Telegraph". Chodzi o ofertę sieci supermarketów Lidl, w której w ramach promocji można kupić francuski ser za 6,66 zł. Obok na zdjęciu widnieje głowa kozy, czy też raczej kozła - jak twierdzą osoby, które na fotografii dostrzegły zwierzę oddane Szatanowi, a w cenie sera liczbę Bestii 666.

Reklama

Choć całe zamieszanie wygląda na efekt sprytnie przeprowadzonej akcji marketingowej, wiele osób bierze na poważnie religijne odniesienia z oferty Lidla.

telegraph.co.uk

Wyraźnie widzę tu znak Szatana i rogi - cytuje brytyjski dziennik słowa świeckiej egzorcystki Elżbiety Gas. - Na świecie toczy się walka między siłami światła i ciemności. Tutaj widać, jak przyzywane jest zło.

Ceny oraz produkty oferowane przez sklepy Lidl są ustalane indywidualnie i nie mają nic wspólnego z symboliką - odpowiada Partycja Kamińska z działu PR firmy Lidl Polska. Jak dodaje, w ofercie sklepu są także produkty za 7,77 zł.

Reklama jest formą prowokacji świadomej lub nie, ale raczej nieprzypadkowej, nawiązuje do symboliki biblijnej, gdzie liczba 666 jest liczbą bestii, czyli diabła, a kozioł jest symbolem zła i antytezą Jezusa jako Baranka - twierdzi w rozmowie z gazetą.pl egzorcysta ksiądz Grzegorz Daroszewski. - Więc jest to zbieżność nieprzypadkowa, wykorzystywana do prowokacji poprzez rozgłos i wprowadzenie elementów antagonistycznych do przyjętych norm - podkreśla duchowny.