Samuel Pereira odniósł się do tekstu na Twitterze. - Autor tekstu o rezydentach i kawiorze został zawieszony. Panią dr Katarzynę Pikulską, jako szef portalu @tvp_info przepraszam - napisał Pereira. Internauci wytknęli Pereirze, że nie podał nazwiska twórcy artykułu ( na stronie tvp.info tekst podpisano inicjałami "zpk")

Kilka minut później, Maciej Stanecki, członek zarządu TVP, poinformował o zawieszeniu dziennikarza Ziemowita Piasta Kossakowskiego.

- Tak to on jest autorem tekstu o rezydentach. Mamy tutaj do czynienia z niedopuszczalną nierzetelnością. Stąd to zawieszenie – mówi w rozmowie z dziennik.pl Stanecki. Jak dodaje, decyzję o zawieszeniu podjął razem z prezesem telewizji Jackiem Kurskim. Na razie nie wiadomo czy konsekwencje służbowe spotkają wydawcę, który powinien nadzorować pracę Kossakowskiego.  – Będziemy dalej badać sprawę – ucina Stanecki.

To nie pierwsza, podobna sytuacja. W lipcu dwaj młodzi dziennikarze TVP Info zostali zawieszeni po prowokacyjnych zachowaniach podczas demonstracji w obronie sądów. Okres pokuty długo nie trwał. Nowy szef portalu tvp.info - Samuel Pereira - uznał na początku września, że obaj dziennikarze są gotowi do pracy i zatrudnił ich u siebie.

Kontrowersyjny artykuł

W tekście, który ukazał się w sobotę po południu na portalu tvp.info jego autor skupił się głównie na wpisach zamieszczonych w mediach społecznościowych przez niektórych lekarzy-rezydentów biorących udział w trwającym od 14 dni proteście.

Wśród "zlustrowanych" osób znalazła się Katarzyna Pikulska z Porozumienia Rezydentów OZZL. W tekście najpierw została przytoczona jej wypowiedź z jednego z wywiadów, w którym mówi: "Codziennie umierają ludzie. Według szacunków, umrą tysiące Polaków. Jeżeli nic się nie zmieni, tysiące Polaków będzie umierało przez najbliższe lata. To są fakty", po czym pojawia się w nim informacja, że internauci znaleźli wiele zdjęć lekarki-rezydentki, które świadczą o jej licznych zagranicznych wojażach. "Okazało się, że to miłośniczka podróży, która regularnie odwiedza egzotyczne zakątki świata" – czytamy.

Tymczasem okazuje się, że wykorzystane zdjęcie pochodzi z misji medycznej w Kurdystanie, w której uczestniczyła Pikulska, a nie z podróży. "TVP info pokazuje dziś foto Katarzyna Pikulska z Porozumienia Rezydentów - z jej podóźy by pokazać jak rzekomo dobrze bawi się podczas wyjazdów. Tymczasem zdjęcie z profilu FB Kasi zostały wykonane podczas misji medycznej w Kurdystanie, zreszta TVP relacjonowała ten wyjazd!!!! Proszę - to są realia pracy w Kurdystanie - 50 km od Mosul !!!! Tak się " bawimy " na wyjazdach TVP info !!!" - broni jej na Facebooku jeden ze znajomych rezydentki, prezentując drastyczne zdjęcia.

Kolejnym "zbuntowanym medykiem" tvp.info nazywa Tomasza Rynkiewicza. "W wywiadzie dla dziennika „Polska Times” żalił się, że pracuje za 9 zł na godzinę i gdyby nie dorabiał na barze, to by „nie przeżył”. Jak się okazało, Rynkiewicz podobnie do Pikulskiej jest miłośnikiem zagranicznych podróży. Ponadto gustuje w kanapkach z kawiorem i drogich trunkach. Wszystko za 9 zł za godzinę pracy..." – komentuje autor tekstu.

Dostało się także Danielowi Łuszczewskiemu, który jak pisze tvp.info: "W dwa tygodnie po podjęciu pierwszej pracy podjął głodówkę z żądaniem pensji w kwocie prawie 9 tys. zł. Przeglądając profil internetowy młodego lekarza, można trafić na zdjęcie przedstawiające siedzibę niemieckiego parlamentu".

Artykuł wywołał ogromne poruszenie w sieci. Konrad Piasecki z Radia ZET stwierdził, że poszukiwanie w Internecie dowodów na to, że rezydenci podróżowali jest podłe, ale też zwyczajnie głupie.

Jacek Nizinkiewicz z "Rzeczpospolitej" nazwał TVP Info "TVPropagandowa", a Tomasz Michalski z Onetu napisał, że to, co media publiczne robią z lekarzami i ich protestem, to "czysta definicja przemysłu pogardy".

Tekst skomentowała również blogerka Kataryna, która stwierdziła, że kawior ma szansę wyprzeć ośmiorniczki z PiS-owskiej narracji. W kolejnym zamieszczonym wpisie pytała naczelnego portalu Samuela Pereirę, czy mu nie wstyd. "Rozumiem nająć się do propagandy ale żeby taki poziom? - pytała. "Zaczynam wierzyć w reinkarnację… przede wszystkim Gomułki. Gdybym tego nie widział, mimo wszystko nie uwierzyłbym #TVPInfo #protestmedykow - pisał z kolei Marcin Celiński z "Liberte". Piotr Jaźwiński z Wyborcza.pl nazwał Wiadomości TVP - Grupą Rekonstrukcyjną DTV. W głównym wydaniu również pojawił się podobny ton informacji o protestach lekarzy-rezydentów.

"Sporo ludzi ma z tym problem, więc wyjaśniam: TVP Info jest jak "Wiadomości" - nie istnieje jako źródło informacji. Dajcie sobie spokój" - ocenił z kolei Tomasz Skory z RMF FM. Niektórzy jak Adrian Zandberg wyjaśniali autorowi, że podróże rezydentki to wyjazd na misję medyczną do Kurdystanu.

W środę w programie "Minęła 20" wyemitowana została sonda przeprowadzona przez Łukasza Sitka, który zadawał pytanie: "Czy lekarze w Polsce klepią biedę?". Wszystkie odpowiedzi były negatywne. Wówczas wielu internautów, w tym dziennikarzy uznało ją za stronniczą.