Musimy unikać pułapki mówiąc o komercjalizacji badań naukowych. Czym jest ta pułapka? Nie musimy oczekiwać od naukowców kompetencji komercjalizacyjnych. Od naukowców powinniśmy oczekiwać doskonałej nauki, która jest fundamentalnym warunkiem, który spełnić musimy, by móc wyniki komercjalizować – powiedział Dybczyński.

Reklama

Naukowców powinniśmy umiejętnie otoczyć, obudować kompetencjami komercjalizacyjnymi, które zapewnią nam komercjalizację tej doskonałej nauki, którą oni stworzą – dodał.

Biotechnolog nie musi wiedzieć na czym polega trzecia runda finansowania startupu, ale chcielibyśmy, by ten naukowiec wiedział czym się różni przeciwciało monoklonalne od przeciwciała poliklonalnego. Niech każdy zajmie się tym elementem złożonego procesu komercjalizacji, w którym ma najwyższe kompetencje – ocenił Dybczyński.