Jak poinformował na konferencji prasowej, specjaliści rozmontowali maszynę, opisują każdy jej element i poddają go badaniom.
Reklama
Samolot zderzył się z ziemią z bardzo dużym kątem przechylenia i nachylenia - mówi Andrzej Pussak. Jak dodał, zdjęcia świadczą o dużym zadymieniu podczas rozruchu silników. Sprawę utrudnia fakt, że dokumentacja lotu znajdowała się na pokładzie samolotu.
Na pokładzie maszyny, która rozbiła się wczoraj, znajdowało się 11 skoczków spadochronowych i pilot. Niemal wszyscy zginęli, udało się uratować 40-letniego mężczyznę.
Komentarze(25)
Pokaż:
The crash of a Piper Navajo Chieftain in Kodiak, Alaska, on Saturday might have been precipitated by the unexpected opening of a nose baggage door just after takeoff from Kodiak Airport, the NTSB said. According to an FAA preliminary report, the pilot and five passengers were killed and four more were injured when the 10-seat piston twin operated by charter firm Servant Air crashed off the end of the runway into the water.
Piper PA-31P, Woodruff, Wis., May 25, 2003–At 5:54 p.m. CDT a Piper P Navajo N36DR, piloted by an ATP-rated pilot, crashed into trees immediately after takeoff from 5,150-foot Runway 36 at Lakeland Airport near Woodruff, Wis. The Part 91 flight was operating in VMC on an IFR flight plan for DuPage Airport, West Chicago, Ill. All four occupants were killed.
The plane crash Saturday killed six people and injured four more. Survivors on the Piper PA-31 Navajo Chieftain said a compartment door swung open, a panel in front of the pilot's door on the side of the plane's nose.
Though the cause of the crash remains undetermined, the same panel swinging open on other Piper PA-31 Navajo Chieftains has caused two previous crashes in Alaska, National Transportation and Safety Board accident investigator Clint Johnson said.
"There have been some incidents and accidents that did result from the door coming open," Johnson said. "We don't know yet if there are similarities."
In April 1990, a Navajo took off from Deadhorse and the door popped loose, causing an engine cover to separate and strike the plane's horizontal stabilizer. There were no injuries.
An NTSB investigation found that a latching spring that exerts pressure to close the handle was missing. The operator had modified it to include an unauthorized safety device to keep the door shut without it being locked shut, according to the report.
In May 1996, a Navajo operated by Cape Smythe Air Service took off from Point Hope for Wainwright. The pilot had loaded the nose compartment with luggage and visually checked the hatch. The takeoff was normal until the plane's nose lifted in the air, according to the report.
"Baggage and boxes exited the nose baggage compartment and fell through the left engine's propeller," the report said.
po DRUGIE; czy pilot nie wiedział że musi na maxa eksploatować silniki aby osiągnąć zamierzony pułap ??? , a to może zagrozić bezpieczeństwu w tym konkretnym przypadku (czy był aż taki lekkomyślny?)
po TRZECIE: może chodziło o to ,że lot musi się opłacić(więcej frajerów jednym kursem to lepszy zarobek dla firmy bo paliwo tylko dla jednego lotu
SPECE od badania wypadku niech wpierw ustalą kto był taki głupi, że pozwolił na ten lot
Nie wiadomo, co się stało pod Częstochową, poza tym, że samolot spadł i zginęło 11 osób. Czy zawiniła mgła, czy samolot niepotrzebnie wystartował, czy jakiś błąd pilotów, czy wieża kontrola przekazała niewłaściwe komunikaty, czy samolot był niesprawny, może jakaś awaria silników lub innych urządzeń – tego nie wiemy.
Takich rzeczy nie ustala się w kwadrans.
Na miejscu katastrofy intensywnie pracuje komisja wypadków lotniczych i prokuratura. Wszystko skrupulatnie jest badane i to niezwłocznie, z takim sprawami nie czeka się półtora roku. Zbadany zostanie gruntownie wrak, może dojdzie do jego rekonstrukcji. Odtworzony zostanie zapis czarnych skrzynek i to zapewne oryginałów, nie żadnych kopii.
Słyszymy, że zarządzone też zostały badania DNA ciał ofiar, żeby nie doszło do żadnych, nie daj Boże, pomyłek w identyfikacji.
Wiele wnieść mogą zeznania inspektora, który przeżył katastrofę, jego przeżycie potwierdza wcześniejsze doświadczenia, że nawet w najcięższych katastrofach lotniczych, gdy z samolotu zostają tylko zgliszcza, zdarza się, że ktoś przeżyje.
Współczujemy rodzinom ofiar, modlimy się o zdrowie ocalałego inspektora i wierzymy, że państwo zda egzamin z wyjaśnienia tej katastrofy.
(8 seats / 2 engines)
Tak opiewa ostatnia amerykańska rejestracja!
Jak podaje jeden z internautów - samolot miał wymontowane siedzenia i w zamian zainstalowane ławki dla skoczków oraz został "zarejestrowany" (gdzie, na kogo i przez kogo - tego nie wiadomo) na 12 osób, czyli na tyle, ile było na pokładzie w chwili wypadku!
Dziwna sprawa!
~Pilocik2014-07-05 23:38
Samolot ma ciekawą "historię biznesową"
Dopuszczony do latania
28 maja 1976 (czyli miał lat 38!)
Ostatnia rejestracja - 2 maja 2014
PIPER PA-31P
Fixed wing multi engine
(8 seats / 2 engines) LARSEN CAESAR
MERRIMACK, NH
(Individual)
OD ROKU 2006 DO KATASTROFY MIAŁ 6 (SZEŚCIU) KOLEJNYCH WŁAŚCICIELI - OD NOWEGO MEKSYKU, POPRZEZ LUIZJANE, SOUTH CAROLINA AŻ DO NEW HAMPSHIRE (OSTATNIA REJESTRACJA MIESIĄC TEMU:
Registration History
2 maj 2014 LARSEN CAESAR MERRIMACK NH
10 sie 2012 WANDO AVIATION LLC MOUNT PLEASANT SC
15 cze 2012 REGISTRATION PENDING MOUNT PLEASANT
4 maj 2007 HICKS WILLIAM W HOBBS NM
13 kwi 2007 REGISTRATION PENDING HOBBS NM
2 cze 2006 K-AIR LLC HOUMA LA
CO BYŁO DAWNIEJ - NIE WIADOMO!
~Pilocik2014-07-05 23:38
Samolot ma ciekawą "historię biznesową"!
Dopuszczony do latania
28 maja 1976 (czyli miał lat 38!)
Ostatnia rejestracja - 2 maja 2014
PIPER PA-31P
Fixed wing multi engine
(8 seats / 2 engines) LARSEN CAESAR
MERRIMACK, NH
(Individual)
OD ROKU 2006 DO KATASTROFY MIAŁ 6 (SZEŚCIU) KOLEJNYCH WŁAŚCICIELI - OD NOWEGO MEKSYKU, POPRZEZ LUIZJANE, SOUTH CAROLINA AŻ DO NEW HAMPSHIRE (OSTATNIA REJESTRACJA MIESIĄC TEMU:
Registration History
2 maj 2014 LARSEN CAESAR MERRIMACK NH
10 sie 2012 WANDO AVIATION LLC MOUNT PLEASANT SC
15 cze 2012 REGISTRATION PENDING MOUNT PLEASANT
4 maj 2007 HICKS WILLIAM W HOBBS NM
13 kwi 2007 REGISTRATION PENDING HOBBS NM
2 cze 2006 K-AIR LLC HOUMA LA
CO BYŁO DAWNIEJ - NIE WIADOMO!!!
~pilocik2014-07-05 22:39
DLA SŁABIEJ ZORIENTOWANYCH!
Na rynku maszyn używanych jest obecnie wysyp tego samolotu po przebiegu od 5000 godzin do 15000 godzin!
Oferowane egzemplarze mają zazwyczaj od 30 do 35 lat i były też zazwyczaj odmalowane w XXI wieku plus jakieś nowe detale jak koła albo łopaty śmigieł!
Samolot ten jest przewidziany dla 7-9 osób (five to seven passengers + two pilots), więc 12 osób na pokładzie plus spadochrony i inny ekwipunek - to jest od 50% do 100% nadwagi!
Ta sytuacja przypomina sytuację tych, co zginęli w katastrofi VAN-a, którym na zbiór jabłek wieziono 19 osób, chociaż miejsc producent przewidział 9 lub 10.
Chciwych durniów, których należy kwalifikować jako morderców z premedytacją, w Polsce nie brakuje!
Specifications (PA-31 Navajo)
General characteristics
Crew: one or two
Capacity: five to seven passengers